BIASICOM a crescut de 4 ori în 7 ani, la afaceri de 27 mil. lei. Și e doar începutul ascensiunii

BIASICOM a crescut de 4 ori în 7 ani, la afaceri de 27 mil. lei. Și e doar începutul ascensiunii

Retailerul bistrițean de electronice, electrocasnice și IT, Biasicom SRL, și-a crescut afacerile cu 25% în 2017 datorită creșterii comerțului în mediul online și integrării businessului cu mobilier de bucătarie premium, sub brandul GERMAN KITCHENS. Ce urmează?

De când au intrat în afacerea creată de părinții lor, în 2010, respectiv 2013, frații Silviu și Bianca Cîrlejan, au crescut Biasicom de mai bine de patru ori. Acum 7 ani, compania avea venituri de 6,2 milioane lei, în scădere față de anii de glorie 2007-2008 și cu o mare provocare la ușă: comerțul online și concurența tot mai presantă a marilor retaileri naționali, gen eMAG, Altex, Flanco etc. Cum a reușit familia Cîrlejan să urce Biasicom la aproximativ 27 de milioane lei în 2017?

Restartul din 2010

Silviu Cîrlejan a ajuns primul în firma părinților săi, Niculiță și Aurica Cîrlejan, după absolvirea Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor din cadrul UBB Cluj. Avea o imagine destul de clară a afacerii, știa plusurile și minusurile și înțelegea unde trebuie acționat. Desigur, totul cu susținerea necondiționată a părinților. Întâi de toate, după 16 ani de activitate, Biasicom avea nevoie de un rebranding, de o altă identitate vizuală, de notorietate sporită, de credibilitate, de profesionalism. A fost o muncă susținută pentru a așeza compania pe acest drum nou, transformând-o dintr-un mic retailer local într-o afacere cu aspirații regionale și chiar internaționale. Pasul doi a însemnat crearea unor legături puternice cu furnizorii de electronice și electrocasnice din România și din Europa. O a treia măsură a lui Silviu a fost să se implice personal în recrutarea personalului. Știa că are nevoie de un anumit tip de oameni, nu simpli vânzători după tejghea, și identificarea și instruirea acestora trebuiau coordonate de management, pentru a cadra cu noua strategie de business. Astăzi, Biasicom are aproape 60 de angajați, formând o echipă unită și motivată. În cele din urmă, dar la fel de important, Silviu a impus schimbarea sistemului informatic a afacerii, care era îmbătrânit, astazi fiind implementat în companie un ERP performant.

Biasicom e reprezentantul oficial Miele în județul Mureș

În 2015, Biasicom a deschis în Târgu Mureș un showroom exclusiv al mărcii Miele, unul dintre liderii mondiali ai produselor electrocasnice premium. Firma bistrițeană a devenit astfel reprezentatul oficial Miele pentru județul Mureș. Pentru Biasicom parteneriatul cu Miele este o mare onoare, pentru că producătorul german de electrocasnice are o istorie de peste 100 de ani și a demostrat că are standarde de calitate foarte ridicate. Spre exemplu, Miele este singurul producător de electrocasnice care testează produse precum mașini de spălat haine, uscătoare, mașini de spălat vase sau cuptoare pentru echivalentul a 20 de ani de utilizare! După o primă achiziție, clienții Miele rămân loiali brand-ului și le recomandă cu încredere mai departe. Totodată, Miele produce echipamente profesionale precum mașini de spălat rufe, uscătoare și calandre, care pot fi achiziționate prin intermediul Biasicom.

Parteneri cu liderul mondial Nobilia

Bianca Cîrlejan, sora lui Silviu, a sosit în firmă în 2013, după ce a absolvit Facultatea de Drept din cadrul UBB Cluj. Nu a apucat să lucreze foarte mult pe domeniul juridic pentru că o oportunitate de business a bătut la ușă: parteneriatul cu Nobilia, cel mai mare producător mondial de bucătării. “Am îmbrățișat această colaborare pentru că vânzarea mobilierului de bucătărie se leagă perfect de activitatea noastră de bază: comerțul cu electrocasnice. Și să fii partenerul celui mai mare producător de bucătării din lume – cu cca. 3000 de unități produse pe zi – nu e lucru puțin” spune Bianca. Nobilia este un brand german consacrat, o fabrică supertehnologizată, care produce la comandă mobilier de bucătărie. Pentru a fi partenerul Nobilia – printre primii din România –  familia Cîrlejan a creat în 2013 brandul GERMAN KITCHENS, o divizie a Biasicom, care azi are showroom-uri în trei județe ale Transilvaniei: Bistrița-Năsăud, Cluj și Mureș. Atuul de bază al produselor Nobilia este calitatea deosebită, iar faptul că fabrica îți garantează 20 de ani o mobilă de bucătărie spune totul. “Noi, la GERMAN KITCHENS, asigurăm un pachet complex: consiliere, proiectare 3D, măsurători, comandă, livrare, montaj, reglări ulterioare, service. În plus, ca bonus, venim cu prețuri imbatabile la produsele electrocasnice necesare unei bucătării. Având în vedere aceste facilități, calitatea ireproșabilă, designul în ton cu trendul mondial, culori și texturi unice, mecanisme de închidere solide, garanția pe termen lung, spunem că prețul este cel corect pentru ceea ce oferim. Spre exemplu, un sertar Nobilia suportă lejer o greutate de 70 kg, iar eu am testat această calitate cu propria mea greutate. Am făcut acest experiment în fața unor clienți indeciși și i-am convins pe loc“ povestește Bianca.

300 de bucătării instalate

Businessul cu mobilier a început efectiv în 2014 și deja GERMAN KITCHENS se mândrește cu peste 300 de bucătării instalate, în cele trei județe amintite. Cele mai multe dintre ele sunt în Bistrița și Cluj-Napoca. Cu trei showroom-uri în trei locații importante din Transilvania, frații Cîrlejan spun că e momentul să exploateze din plin potențialul acestui areal, fără alte extinderi în viitorul apropiat.

Cum vinzi o bucătărie de 4000 euro?

Cum se întâmplă vânzarea de mobilier la GERMAN KITCHENS? “E un alt tip de vânzare, diferită de cea clasică. Ducem o muncă asiduă dar politicoasă de educare a pieței. Primul lucru, atunci când un client vine în showroom, e prezentarea produsului. Îi explicăm ce este diferit la noi, îi prezentăm tot pachetul de servicii, în detaliu, astfel încât omul să înțeleagă ce beneficii primește pentru prețul plătit. Îl încurajăm să meargă și în alte părți, îi spunem chiar la ce detalii să fie atent, pentru a putea face diferența între ce avem noi și ce au alții. Dacă se decide, urmează măsurăturile, alegerea materialelor după paletar, designul 3D al mobilierului, comanda, livrarea, montajul. Ulterior, noi ne sunăm periodic clienții, îi întrebăm dacă sunt mulțumiți, pentru că vrem să știe că suntem aproape de ei. Asta e parte din politica noastră” spune Bianca.

Miza pe comerțul online și mobilier pentru întreaga casă

În 2018, managerii Biasicom vor să consolideze ceea ce au dezvoltat până acum, atât pe partea de comerț cu electronice, electrocasnice și IT cât și pe cea de comerț cu mobilier, care înseamnă azi cca. 19% din businessul total. Singura noutate va fi poate integrarea în ofertă a mobilierului de living și dormitor, tot din gama premium. De fapt, acest lucru a început deja, prin colaborarea cu italienii de la Natuzzi, pentru fotolii si canapele, și cu alte branduri de top din Italia pentru living și dormitoare. Evident, aceste parteneriate nu vor putea fi derulate sub brandul GERMAN KITCHENS și, atunci, un nou brand va fi construit să înglobeze aceste produse. Tinerii de la Biasicom se mai gândesc cum să abordeze corect și această oportunitate. La cum au dovedit, răspunsul va veni repede.

 

 

 

 

 

 

Categorii Business in top

Despre autor