Carmo-Lact Monor investește aproape 1 milion în utilaje pentru a spori producția de brânzeturi

Carmo-Lact Monor investește aproape 1 milion în utilaje pentru a spori producția de brânzeturi

Producătorul de produse lactate Carmo-Lact Prod Monor investește aproape 1 milion de lei în utilaje pentru a-și crește capacitatea de producție. Echipamentele vizate în primă fază sunt două mașini de termoformare, care au legătură cu ambalarea brânzeturilor.

 Finanțarea pentru această investiție, în valoare estimată de 836.940 lei, vine dintr-un proiect PNDR, depus pe măsura 4.2 – Sprijin pentru investiții în prelucrarea de produse agricole, care oferă companiilor din domeniu un sprijin financiar nerambursabil de 40%. Potrivit licitatiapublica.ro, firmele care comercializează utilajele dorite pot depune oferte până în data de 13.03.2018, pe site-ul www.afir.info . Carmo-Lact Prod are deja două propuneri concrete, una din partea C&C Food Packaging, cealaltă din partea ULMA.

Carmo-Lact Prod, unul dintre principalii producători de lactate din regiune, este deținută de Eugen Creoșteanu (50%), Ioan Neagoș (30%) și fiul acestuia din urmă, Alin Neagoș (20%). Compania a rulat 15,3 milioane euro în 2016, cu 226 angajați.

Alin Neagoș mai este asociat unic în firma Agro Carmolact (după ce tatăl său și Eugen Creoșteanu i-au cedat părțile lor sociale în 2010). Agro Carmolact, cu afaceri de 3,1 milioane euro în 2016, se ocupă cu creșterea bovinelor de lapte.

Seniorii Neagoș și Creoșteanu mai dețin împreună (50%-50%) compania Servlact Monor, cu obiect de activitate comerț și rulaj de cca. 0,25 milioane euro.

Zvonuri despre un posibil exit al lui Eugen Creoșteanu există de ceva vreme în piață, însă niciun cumpărător serios nu ia în calcul să achiziționeze doar 50% (cât are Creoșteanu) și să împartă controlul cu familia Neagoș. Pe de altă parte, spun surse din piață, familia Neagoș ar face și ea exit-ul, dar la un preț pe care încă nimeni nu e dispus să-l plătească. În ultimii ani au existat mai multe tranzacții în piața laptelui din România, prin care producători locali și-au vândut afacerile către giganți regionali sau globali.

Categorii Business in top

Despre autor