Ce variante ai la îndemână pentru a-ți finanța afacerea? Fundraising – un ghid de utilizare!

Ce variante ai la îndemână pentru a-ți finanța afacerea? Fundraising – un ghid de utilizare!

Continuăm prezentarea unor termeni de afaceri, care pot fi foarte utili companiilor românești aflate în expansiune. La baza activității oricărei organizații stau resursele umane și cele financiare. Banii reprezintă ”sângele” care circulă prin întregul sistem de afaceri, ”combustibilul” care energizează orice întreprindere. 

Fundraising – atragerea de capital – este un proces prin care organizația accesează finanțare din exteriorul companiei. Această finanțare poate fi de mai multe tipuri:

  • Finanțare prin credit – debt – necesită garanții, se plătește dobândă, este rambursabilă.
  • Finanțare prin capital atras – equity – nu necesită garanții, nu este rambursabilă, nu se plătește dobândă, dar se cedează părți din companie : capital de risc (venture capital), finanțare individuală (angel financing), incubatoare și acceleratoare de afaceri.
  • Finanțare alternativă – îmbină cele două tipuri de capital de mai sus în mod creativ. Exemplu : Titluri convertibile în acțiuni – credite acordate unei organizații, care sunt transformate la un moment dat în acțiuni.
  • Granturile sau finanțarea nerambursabilă – este de asemenea o formă alternativă de finanțare. Fonduri nerambursabile din programele Uniunii Europene sau din ajutoare de stat.
  • Finanțarea participativă – crowdfunding – este de fapt o pre-vânzare a produselor/serviciilor organizației. Nu se plătește dobândă, nu necesită garanții, nu se cedează părți din companie.

Atragerea de capital, finanţarea unei afaceri nu este o activitate izolată, o întâmplare fericită, ci este un proces care trebuie să se desfăşoare continuu și foarte organizat. De asemenea, acest proces necesită timp, in medie între 3 şi 6 luni. Este nevoie de timp pentru a identifica sursele cele mai potrivite de bani, dar şi pentru a pregăti materialele de prezentare necesare atragerii banilor. Un alt aspect important este abordarea diferitelor surse de finanțare în paralel, în funcție de stadiul de dezvoltare în care se află organizația dvs.

Considerăm că foarte multe companii nu reuşesc să îşi atragă fondurile necesare deoarece nu stăpânesc procesul și se orientează către modalităţi de finanţare inadecvate stadiului de dezvoltare în care se află.

Un alt aspect important este faptul ca finanţările se obţin de obicei fracţionat, în mai multe runde.

Capitalul necesar unei afaceri nu se obţine din prima zi, într-o singură tranşă. De cele mai multe ori, se atrage o anumită sumă de bani necesară atingerii unor prime obiective. Ulterior, afacerea se dezvoltă cu ajutorul următoarelor runde de finanţare.

Vă invităm să comentați și să ne spuneți părerea dvs. despre activitățile descrise. De asemenea, vă rugăm să solicitați materialul gratuit pe care vi-l punem la dispoziție și în care detaliem cele discutate, la adresa de email: office@ideas.ro .

Iulius Dumitru este fondator și Managing Partner al platformei de consultanță www.ideas.ro, care oferă servicii de consultanță financiară, accesarea de finanțări, fuziuni și achiziții de companii, marketing și dezvoltarea afacerii, IT și tehnologie. Servicii de strategie financiară, fiind reprezentantul în România al unor fonduri de investiții globale.

https://www.linkedin.com/pulse/fundraising-ce-%C3%AEnseamn%C4%83-%C8%99i-un-ghid-de-utilizare-iulius-dumitru/

http://ideas.ro/fundraising-ce-inseamna-si-un-ghid-de-utilizare/

https://www.facebook.com/dumitru.iulius

 

 

Categorii Business in top

Despre autor