Crama dobrogeană ALIRA și-a prezentat vinurile de catifea la The Drinks Store

Crama dobrogeană ALIRA și-a prezentat vinurile de catifea la The Drinks Store

Crama dobrogeană ALIRA și-a prezentat aseară vinurile în stil bordolez cu care vrea să cucerească bistrițenii. Evenimentul a fost găzduit de The Drinks Store, cel mai important magazin de băuturi din Transilvania.

“Un pumn într-o mănușă de catifea” este metafora care definește cel mai bine vinurile Cramei Alira, construite după metodele străvechi din zona Bordeaux (Franța), care conferă corpolență și densitate greu de egalat, a spus somelierul cramei, Nicolae Pop. Un vin alb, un rose și trei vinuri roșii de excepție au încântat papilele gustative ale celor prezenți, prin rotație cu brânzeturile și bucatele speciale pregătite de Bottega Pavarotti (splendidul magazin cu produse italienești de pe Odobescu).

Seara s-a încheiat cu o tombolă, iar trei invitați, care cumpăraseră în decursul zilei de ieri produse de minim 50 de lei din The Drinks Store, s-au ales cu câte o butelie de vin ALIRA și cu câte un tirbușon profesional. De altfel, acest sistem va continua și în cazul viitoarelor degustări (și vor fi multe în această toamnă, urmăriți pagina de Facebook a The Drinks Store). Clienții magazinului vor fi înscriși automat la aceste tombole și în cazul în care vor participa la degustări au șanse să fie câștigători.

Povestea Cramei ALIRA

Se spune că omul sfințește locul. Uneori, însă, locul este deja hărăzit cu tot ce-i trebuie. Iar omul, dacă a găsit acest loc, are grijă de el. Cu dragoste, cu pasiune, cu atenție pentru detalii, cu gândul la viitor și la ceea ce va scoate din acest pământ.

Un asemenea loc este cel din care își trag seva vinurile ALIRA, un ținut în care soarele Dobrogei și Dunărea Veche fac cea mai bună alianță pentru cultivarea viței-de-vie. Geto-dacii descoperiseră potențialul viticol al zonei, potențial care i-a determinat pe cuceritorii romani să construiască pe acele plaiuri castrul Sacidava. Via a rămas în gena locuitorilor peste milenii, însă adevărata renaștere a avut loc acum un deceniu, atunci când celebrul enolog francez Marc Dworkin a simțit forța și complexitatea pe care le pot dărui vinului strugurii crescuți aici. Împreună cu omul de afaceri și pasionatul de vin Dr. Karl Hauptmann a decis să dea o nouă imagine vinului românesc și terenurilor de la ALIMAN. Au realizat un proiect viti vinicol, parte dintr-un program internațional în care ALIRA se înfrățește cu crama Bessa Valley, Bulgaria, și Chateau 9 Peaks, China. Scopul: realizarea unor vinuri după filosofia bordoleză, însă respectând amprenta locală românească.

Vinul a primit numele ALIRA, ca un tribut adus localităților Aliman și Rasova, în apropierea cărora s-au plantat noile vii.

Această îngemănare dintre terroir-ul românesc și inspirația unui mare enolog și-a dezvăluit potențialul încă de la primul vin lansat pe piață, Alira Merlot 2009. Un veritabil „pumn în mănușă de catifea”, dacă ne gândim la modul diafan în care etalează o corpolență și o densitate greu de regăsit la un alt Merlot din România. Vinurile care i-au urmat, fie ele cupaje sau monovarietale, au confirmat așteptările. Că a fost vorba de Cabernet Sauvignon sau de Fetească Neagră, de Rosé, Tribun sau Cuvée, că au intrat în sfera exclusivistă a gamei ALIRA Grand Vin, cei care le-au gustat au regăsit în pahar pasiune, dăruire, știință, dar, mai presus de toate, un vin bun.

Bistrițeni, găsiți larga gamă a vinurilor ALIRA, la prețuri speciale, doar în The Drinks Store!

 

Categorii Business in top

Despre autor