Efectul expansiunii din 2017: Grupul TeraPlast și-a dublat cifra de afaceri în Semestrul I

Efectul expansiunii din 2017: Grupul TeraPlast și-a dublat cifra de afaceri în Semestrul I

Grupul TeraPlast, unul dintre principalii jucători din piața materialelor de construcții, a înregistrat în primul semestru din 2018 o cifră de afaceri consolidată de 338 de milioane lei, dublă față de primul semestrul al anului anterior, când a cumulat afaceri de circa 172 milioane lei.

Principala contribuție la această creștere au avut-o business-urile intrate anul trecut în portofoliul Grupului, respectiv Depaco (Wetterbest), fabrica de panouri sandwich din Serbia și Politub. Istoric, primul semestru reprezintă aproximativ 40% din afacerile anuale ale Teraplast, conform sezonalității industriei.

Dincolo de consolidarea noilor achiziții, fiecare linie de business și-a continuat creșterea organică, rezultat al strategiei urmate de Grup, care s-a axat cu preponderență pe dezvoltarea rețelei de distribuție, creșterea prezenței în piețele europene și capacitatea de inovare în dezvoltarea de noi produse.

“Rezultatele din primul semestru al acestui an ne confirmă că am abordat strategia potrivită în 2017, prin cele trei achiziții importante: fabrica TeraSteel din Serbia, integrarea în Grup a business-ului Wetterbest și a activității Politub. Acestea au reprezentat un demers amplu de dezvoltare a portofoliului nostru, au adus plus valoare și vor contribui semnificativ la dezvoltarea afacerilor noastre pe termen mediu, drept dovadă și obiectivul de a ne dubla cifra de afaceri față de anul trecut. Evoluția profitului este în urma creșterii cifrei de afaceri, motiv pentru care în următoarele 6 luni ne vom concentra pe creșterea eficienței business-urilor și îmbunătățirea marjei, în special pe segmentele de țiglă metalică și sisteme de apă, gaz și canalizare” susține Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast.

Despre TeraPlast

Cu o tradiție de peste 120 de ani, Grupul TeraPlast este în prezent unul dintre cei mai importanți  producători de materiale pentru piața construcțiilor. Portofoliul de produse al Grupului este structurat pe șase linii de business: Instalații & Amenajări, Profile tâmplărie, Granule, Panouri termoizolante, Fereste & Uși și Țiglă Metalică (prin brandul Wetterbest). Grupul TeraPlast este activ pe piața externă din octombrie 2017, după deschiderea TeraSteel Serbia, prima fabrică inaugurată după 1990 și aflată integral în proprietatea unei firme românești.

Începând cu 2 iulie 2008, cea mai mare companie din Grup – TeraPlast – este listată la Bursa de Valori București, sub simbolul TRP.

Categorii Business in top

Despre autor