EXCLUSIV: Grupul Agro Invest-Combis reia planurile de expansiune în afara județului

EXCLUSIV: Grupul Agro Invest-Combis reia planurile de expansiune în afara județului

Grupul Agro Invest-Combis a încheiat 2017 cu rulaj similar anului precedent, însă cu planuri foarte îndrăznețe pentru 2018: creștere de două cifre și exportul brandurilor Jupânu” și “Bistriciorîn județele limitrofe, prin deschiderea de magazine proprii și, eventual, intrarea în marile supermarket-uri.

Ioan Moldovan, omul care a construit grupul de firme Agro Invest-Combis, a preluat din nou frâiele afacerilor până la găsirea unui manager care să se potrivească perfect domeniului în care cele două companii bistrițene activează. Mutarea din toamna lui 2017, cu Alexandru Stânean, fostul CEO al Teraplast, la conducere, nu ducea spre rezultatele scontate, spune Moldovan. “Deși Alex Stânean e un manager bine pregătit, domeniul acesta al industriei agro-alimentare e unul extrem de complex și de complicat. Am făcut amândoi o încercare, dar am căzut de acord, acum, la început de an, că grupul are nevoie de un manager care să vină din interiorul industriei. Despărțirea a fost una amicală, de comun acord. Noi vom continua căutările pentru a recruta un manager cu experiență în acest tip de business”, a declarat Ioan Moldovan pentru BistritaBusiness.ro.

Potențialul e încă acolo

După mai bine de 25 de ani în acest sector, Ioan Moldovan încă simte în acest domeniu un potențial extraordinar. ”În acest grup de firme au fost investiți aproape 15 milioane de euro în ultimii ani, suntem lideri locali și e timpul ca afacerea să treacă la un alt nivel. Din punct de vedere tehnologic, suntem în linie cu orice nume mare din piață, iar colegii mei sunt și ei dornici să treacă într-o nouă etapă de dezvoltare. Evident, există o strategie la care lucrăm ca să ajungem acolo. Întâi, trebuie să facem o reașezare a departamentelor, a organigramei, ca să avem și structurile pe care le solicită o astfel de dezvoltare. Trebuie, apoi, să dinamizăm distribuția și procesele de marketing și comunicare. În paralel, vom continua să creștem exportul de carcase de bovine, ovine și caprine, care reprezintă acum cca. 75% din activitatea abatorului, gestionat de compania Agro Invest Prod. În prezent, exportăm masiv astfel de carcase în mai multe țări musulmane”, a declarat Ioan Moldovan. Grupul nu intenționează să facă mari investiții în infrastructură în perioada următoare, explică Moldovan, pentru că acestea au fost realizate în perioada 2008-2009 și acum e momentul exploatării la capacitate maximă a acestor ultramoderne facilități de producție.

Pasul dincolo de Bistrița-Năsăud

În opinia fondatorului, brandul Jupânu are avantajul că este deja foarte popular în județ – Combis livrează către aproape 800 de clienți – și pasul spre o arie de vânzare mai extinsă va fi mai ușor. Cel de-al doilea brand lansat de grup, Bistricior, deși e poziționat în gama de produse premium, nu a beneficiat de o promovare consistentă, lucru care se va schimba începând cu 2018. Moldovan spune că expansiunea se va produce treptat, întâi în județele lipite de Bistrița-Năsăud, pentru că și logistica va fi mai ușoară. “Ne interesează Clujul, Mureșul, Maramureșul și Suceava, vrem o cotă din aceste piețe. Nu ne propunem să ne batem de la egal la egal cu marii producători sau cu producătorii locali cu istorie în aceste județe. Vrem însă să fim acolo, să ne câștigăm un loc în piață. Desigur, nu vom afișa produse comune, pe care le au toți producătorii, cum ar fi salamul de vară. Vom livra anumite specialități ale Combis, care ne vor putea diferenția de competitori. Doar un exemplu: Bistricior, o marcă premium, are sub umbrela sa aproape 40 de produse de o calitate excepțională. O parte dintre acestea vor avea cu siguranță succes în noile piețe pe care vrem să le accesăm. În plus, urmează să lansăm în câteva luni și alte produse speciale, dar vom păstra intactă filozofia noastră de început, aceea a gusturilor tradiționale” explică Moldovan.

O nouă abordare

Aerul unei noi abordări a afacerii se simte deja la Agro Invest și la Combis. “Pentru noi, anul 2017 s-a încheiat în forță, pentru că luna decembrie, cu sărbătorile de iarnă, este una din cele mai bune din an. E adevărat, a existat o lipsă de materii prime în piață, atât carcasă de porc pentru fabrică, dar și animale pentru abator, însă am reușit să depășim acest moment cu bine. Nu au fost încă mutări importante de management, însă ele vor veni curând, pentru că trebuie să ținem pasul pe o piață care se dezvoltă și evoluează foarte rapid. Am început deja să întărim echipa de vânzări, care trebuie să devină motorul companiei, dar noua noastră abordare va fi resimțită pe toate palierele din grup. Și, în cele din urmă, clienții noștri vor resimți, sperăm noi încântați, aceste transformări“, încheie Moldovan.

Despre grup

Grupul Agro Invest – Combis, cu aproape 300 de angajați și afaceri de peste 30 milioane euro în 2016, a fost fondat și dezvoltat în anii ’90 de antreprenorii Ioan și Maria Moldovan. Dacă discutăm de grupul extins, afacerile familiei Moldovan mai includ hotelurile Coroana de Aur, Codrișor și Castel Dracula, care însumează încă 100 de angajați.

Categories: Business in top

About Author