Grupul Teraplast scade cu 11% în primul semestru

Grupul Teraplast scade cu 11% în primul semestru

 

Grupul Teraplast a realizat în prima jumătate a anului 2017 o cifră de afaceri de 171,6 mil. lei, în scădere cu 11% față de aceeași perioadă din 2016, când a obținut 192,7 mil. lei. Profitul net a scăzut și el drastic, cu cca. 59%, de la 19 mil. lei în vara anului trecut, la 7,89 mil. lei la 30 iunie 2017.

La cifra veniturilor consolidate, achizițiile Depaco si a fabricii de panouri din Serbia nu au o contribuție, investiția în cele două societăți finalizându-se în iunie 2017. “Evoluția veniturilor a fost impactată negativ în principal de blocajul existent în infrastructura de mediu, în contextul în care linia de business instalații & amenajări a reprezentat în 2016 peste 35% din cifra de afaceri consolidată a Grupului Teraplast. O contribuție pozitivă la evoluția veniturilor consolidate a avut-o TeraSteel, care în prima jumătate a anului a realizat o cifră de afaceri de 64.8 mil. lei, în creștere cu 22% față de venitul obținut în aceeași perioadă a anului trecut“, susține Mirela Pop, director general al grupului Teraplast, în raportul trimis către BVB.

Acționarul principal al Grupului Teraplast este Dorel Goia (46,78% din acțiuni). Ceilalți acționari care dețin pachete de peste 5% din acțiuni (devenind astfel vizibili) sunt KJK Fund II Sicav-SIF (cu 10,04%), Marley Magyarorszag (Gemencplast Szekszard, cu 7,92%), Fondul de Pensii Administrat Privat NN/NN Pensii SA (cu 6,66%). Printre acționarii cu dețineri de sub 5% se numără și Emanoil Viciu și fiica sa, Iris (Emanoil Viciu e fondatorul Teraplast și fost director general al companiei), dar și – spun sursele noastre – Raul Ciurtin, fostul proprietar al Albalact, prieten apropiat al lui Dorel Goia, instalat de acesta în Consiliul de Administrație al Teraplast. După vânzarea Albalact, Ciurtin dispune de fonduri suficiente pentru a investi la Teraplast, cu posibilitatea unui nou exit de succes în următorii ani.

Din 2014 încoace, afacerile Teraplast sunt în scădere de la an la an, iar acționarul principal a schimbat foarte des directorii generali în încercarea de a redresa businessul. În același timp, compania a făcut mai multe investiții prin care și-a consolidat poziția în piața locală și regională.

Categorii Brands, Business in top

Despre autor