La 18 ani de la înființare, GEOPLAST e între liderii pieței de tâmplărie specială din aluminiu și PVC

La 18 ani de la înființare, GEOPLAST e între liderii pieței de tâmplărie specială din aluminiu și PVC

În urmă cu 18 ani, un inginer și o învățătoare, viitoare economistă, au riscat totul într-o afacere în domeniul tâmplăriei PVC. Cu pași mici, dar fără să se abată o clipă de la două principii pe care și-au bazat businessul – calitate și seriozitate – cei doi bistrițeni au ajuns astăzi cu compania lor între liderii pieței regionale.

 Cu o cifră de afaceri de aproape 3,5 milioane euro în 2018, GEOPLAST și-a construit renumele de expert în produse speciale pentru tâmplărie PVC, în pereți cortină din aluminiu, în elemente de construcție din sticlă. “De la început am vrut să ne poziționăm pe nișa produselor speciale, de calitate superioară. Am avut multe situații în care am refuzat clienți care ne-au cerut produse ieftine, de duzină. Probabil că veniturile companiei ar fi fost azi de câteva ori mai mari dacă am fi mers pe acel drum, dar nu acesta a fost scopul nostru principal. Am adunat în brandul Geoplast expertiză, experiență, încredere din partea clienților, lucruri care sunt principalul nostru câștig. Toate acestea își vor arăta roadele în anii următori, pentru că piața dă semne că s-a maturizat și cere tot mai mult produse, servicii și soluții de calitate, preferând să plătească prețul corect pentru acestea” explică Anamaria Ștefănuțiu, co-fondatoarea afacerii, alături de soțul ei George.

Expertul în fațade de sticlă și alte produse speciale

GEOPLAST are în portofoliu ca execuție 90% dintre imobilele cu fațade din sticlă din Bistrița, între clienți numărându-se Goldplast, Don Tur, Pagu, Mercedes, Opel, Hotel Metropolis, Hotel Krone, Casa Ema, Schreiner, Leoni, Winter Com, Policlinica Nouă Sanovil, Clinica Sanovil, Spitalul de Recuperare Sanovil, Filadelfia, Îndemânarea, Terra, J.V. President, Penny, Primăria Beclean, Tribunalul Bistrița-Năsăud, Liceul Logos, reprezentanțele RAR din Bistrița, Târgu Jiu și Satu Mare, restaurantele Giulia 1, Giulia 2, Tudor Papetărie etc.  De asemenea, cei mai importați dezvoltatori imobiliari din Bistrița (blocuri și ansambluri de case) au apelat la soluțiile GEOPLAST. În ultimul deceniu compania a făcut însă și pași mari cu lucrări în alte județe, cum ar fi Cluj, Suceava, Mureș, Bihor, Maramureș, Arad, Timiș, sau chiar în București. Clujul reprezintă, de fapt, piața unde GEOPLAST este foarte activă (cca. 40% din business), participând acolo la marile proiecte imobiliare din ultimii ani: Cluj Arena, Platinia Mall, Platinia Elite, Studium Green, Park Lake, Bonjour Residence, Sofia Residence etc.

În 2019 împlinim 18 ani de activitate. Compania a ajuns, iată, la maturitate, acumulând o experiență imensă. Nu a fost un parcurs ușor, pentru că în jurul nostru au căzut multe companii de profil și nu s-au mai ridicat. Noi am reușit să găsim acel echilibru în management care să ducă afacerea înainte. Asta a implicat uneori și riscuri, responsabilități în plus pentru fiecare din echipa noastră, dar clientul a fost mereu pe primul loc. Nu e deloc ușor să vinzi produse peste media pieței, raportat la calitate dar și la preț. Intervine aici și o muncă de educație a clienților, pe care ne-am asumat-o la nivel de companie. Clienții trebuie să înțeleagă foarte bine că dacă plătesc ceva în plus, plătesc în beneficiul lor, pe termen lung. Le spunem mereu că <<trăinicia>> produselor GEOPLAST le va demonstra că diferența de preț a meritat cu vârf și îndesat spune Anamaria.

Compania a investit în 2018 câteva sute de mii de euro în tehnologie pentru prelucrarea aluminiului și imprimarea imaginilor pe sticlă. Din totalul producției, 40% reprezintă tâmplăria pentru fațadele din aluminiu, 35% tâmplăria PVC și 25% prelucrările din sticlă. „Considerăm că suntem pe un trend bun, bine poziționați în piață, stabili financiar. Suntem considerați experți în anumite produse speciale și clienți din toată țara ne recomandă în diverse proiecte. Asta spune multe, dar ne și responsabilizează enorm încheie Anamaria.

Pentru 2019, GEOPLAST își propune o creștere a veniturilor cu 10-15%, ca urmare a investițiilor realizate în anul precedent, a contractelor aflate în derulare, dar și a produselor noi pe care compania le va lansa.

  

 

  

 

Categorii Brands, Business in top

Despre autor