TeraGlass face investiții de 3,5 mil.euro pentru extinderea capacității de producție

TeraGlass face investiții de 3,5 mil.euro pentru extinderea capacității de producție

În contextul unei cereri aflate pe trend ascendent și a strategiei de dezvoltare la nivelul Grupului TeraPlast, compania are în curs de implementare un amplu proiect de investiții cofinanțat prin schema de ajutor de stat, în valoare totală de 3,5 milioane de euro.

ISTORIC

Primele linii de extrudare profile și țevi din PVC au fost puse în funcțiune în cadrul Întreprinderii de Materiale de Construcții Bistrița. Întreprinderea era formată din secția de prelucrare a maselor  plastice și secția de teracotă. În 1990, odată cu divizarea IMC Bistrița, ia ființă compania TeraPlast, al cărei obiect de activitate principal era prelucrarea maselor plastice.

În 2004 este inițiată producția de profile de tâmplărie din PVC, în portofoliu fiind adăugate ferestrele cu geam termoizolant și profil pentacameral. Până în 2015, când a avut loc transferul liniei de business, TeraGlass reprezenta portofoliul de tâmplărie termoizolantă al companiei TeraPlast. Fabrica de uși și ferestre, localizată în Bistrița, are o experiență de 15 ani în domeniu și o capacitate anuală de 120.000 de unități. Produsele TeraGlass sunt prezente atât pe piața internă, cât și pe piețele dezvoltate din Europa.

În acest context, activitatea de dezvoltare a caracteristicilor și calității tâmplăriei din portofoliu este o prioritate în strategia anuală de dezvoltare a business-ului. Întreg portofoliu se aliniază cu succes standardelor europene, soluțiile TeraGlass oferind confort, izolare fonică și termică superioară, având în același timp un aspect plăcut, potrivit diferitelor stiluri arhitecturale.

Peste 70% din afacerile anuale ale companiei provin din activitatea de export, cele mai mari piețe de desfacere din străinătate fiind Germania, Ungaria, Cehia, Austria, Slovenia sau Slovacia. În 2018, Grupul TeraPlast a câștigat trei proiecte de investiții cofinanțate prin schema de ajutor de stat, TeraGlass fiind una dintre cele trei companii beneficiare. Valoarea totală a proiectului este de 3,5 milioane de euro, iar în urma finalizării investiției, compania își va dubla capacitatea de producție prin adăugarea unui nou flux, complet automatizat, pentru producția de ferestre și uși din PVC.

 REZULTATE ÎN 2018

În 2018, cifra de afaceri a Grupului TeraPlast a crescut cu 91%, la 804,9 milioane de lei, în timp ce EBITDA consolidată a crescut cu 55%, la peste 65 milioane de lei. Rezultatele vin ca urmare a integrării noilor business-uri, a dezvoltării gamei de produse și a investițiilor constante în liniile de producție. Veniturile totale ale TeraGlass au crescut cu 26% în 2018 comparativ cu 2017, de la 24 milioane de lei la 30,38 de milioane de lei, în timp ce EBITDA a depășit 3 milioane de lei.

Creșterile înregistrate de companie sunt rezultatul unui mix de vânzări strategic, prin intermediul rețelelor de magazine DIY și a dezvoltatorilor rezidențiali. Capacitatea de producție a fabricii a fost ocupată în proporție de 90% în 2018, iar peste 70% din volumul total produs a mers la export în 12 țări din Europa, precum Germania, Ungaria, Cehia, Austria, Slovenia sau Slovacia.

 PROGNOZA PENTRU 2019

Grupul TeraPlast și-a propus pentru 2019 o cifră de afaceri de aproximativ 977 milioane de lei și o EBITDA de peste 88 milioane de lei. TeraGlass și-a propus pentru 2019 o creștere de 17% a cifrei de afaceri și de 39% a EBITDA.

În contextul unei cereri aflate pe trend ascendent și a strategiei de dezvoltare la nivelul Grupului TeraPlast, compania are în curs de implementare un amplu proiect de investiții cofinanțat prin schema de ajutor de stat, în valoare totală de 3,5 milioane de euro.

În urma investiției, compania își va dubla capacitatea de producție prin instalarea unui nou flux, complet automatizat pentru producția ferestrelor și ușilor din PVC, ce va contribui la creșterea capacității de producție și a productivității muncii. Producția pe noile linii va începe în prima parte a anului 2020.

Categorii Business in top

Despre autor