TERAPLAST Group și-a dublat cifra de afaceri consolidată în primele 9 luni din 2018

TERAPLAST Group și-a dublat cifra de afaceri consolidată în primele 9 luni din 2018

TeraPlast Group, unul dintre cei mai mari producători de materiale pentru piața construcțiilor din România, a înregistrat în primele nouă luni din 2018 o cifră de afaceri consolidată de 590,5 milioane de lei, în creștere cu 100% față de vânzările din același interval al anului trecut.

Totodată, în aceeași perioadă de referință, EBITDA consolidată a grupului a crescut cu 60%, de la 32,9 milioane de lei la 52,8 milioane de lei. Fiecare linie de business și-a continuat creșterea organică, rezultat al strategiei urmate de Grup, care s-a axat pe dezvoltarea rețelei de distribuție, creșterea prezenței pe piețele europene, precum și pe dezvoltarea de noi produse și a portofoliului de clienți pentru acestea. În plus, rata EBITDA a ajuns la 9% față de 8,4% în primele 6 luni.

“Rezultatele din primele nouă luni ale acestui an sunt în acord cu strategia noastră de a ne concentra pe creșterea eficienței business-urilor și îmbunătățirea marjei de profit pentru toate companiile, în paralel cu procesul complex de integrare a ultimelor achiziții din Grup. În plus, eforturile noastre au fost direcționate spre adaptarea ofertei în funcție de evoluția segmentelor de piață cărora ne adresăm” susține Ioana Birta, director financiar al TeraPlast Group.

Triplarea cifrei de afaceri pentru Divizia Steel

Divizia Steel, formată din TeraSteel Serbia, TeraSteel România și Depaco, a generat o creștere notabilă în primele nouă luni din 2018, cifra de afaceri depășind 350 milioane de lei, mai mult decât triplul valorii din perioada de referință a anului trecut. La doar 1 an de la inaugurare, TeraSteel Serbia a înregistrat un volum de vânzări de peste 1 milion de metri pătrați de panouri termoizolante cu spumă poliuretanică și peste 100.000 metri liniari de tablă cutată autoportantă, în valoare totală de peste 13 milioane de euro. Investițiile totale în această unitate de producție sunt de peste 6 milioane de euro, ultima investiție a companiei fiind noul modul de fabricație a panourilor termoizolante cu vată minerală, a cărei producție planificată este de 300.000 de metri pătrați în 2019. În același timp, TeraSteel România și TeraSteel Serbia au înregistrat performanțe deosebite, în primele nouă luni din 2018 producând și livrând peste două milioane de metri pătrați de panouri termoizolante.

+33% pentru Divizia Mase Plastice

Divizia de Mase Plastice, care înglobează producția sistemelor de instalații din PVC, polietilenă și polipropilenă, a tâmplăriei termoizolante și a granulelor din PVC, a înregistrat în primele nouă luni din 2018 vânzări de 240,5 milioane de lei în creștere cu 33% comparativ cu același interval din 2017. În luna iulie 2018, TeraPlast SA a lansat campania “Apă curată înseamnă viață”, prin care își propune să aducă în prim plan importanța folosirii unor țevi de calitate în transportul apei, precum și impactul pe care un sistem vechi și deteriorat îl poate avea asupra sănătății. Țeava Politub PE-100RC este o soluție prietenoasă cu mediul înconjurător, iar economiile realizate prin utilizarea acestui sistem comparativ cu alte soluții similare pot ajunge până la 15%. Vânzările estimate pentru acest sistem sunt de 6 milioane de metri liniari în 2018 (+50% față de 2017). În plus, linia de business instalații a TeraPlast este furnizor în proiecte de infrastructură finanțate prin POIM, PNDR și Fondul European Agricol de Dezvoltare Rurală si fonduri bugetare. Secția de reciclare, rezultat al unei investiții de 3,8 milioane de euro, poziționează TeraPlast în top 10 reciclatori de PVC rigid la nivel european și pe locul 1 pe plan național, cu o capacitate anuală de procesare de 12.000 tone. În luna septembrie 2018, secția de reciclare a funcționat la capacitate maximă, procesând peste 900 de tone de PVC rigid.

Investiții, în pregătire, de 15 milioane euro

TeraPlast Group își propune să continue dezvoltarea prin investiții, în luna septembrie depunând trei proiecte, în valoare de 15 milioane de euro, prin Schema de ajutor de stat pentru stimularea investițiilor cu impact major în economie. Investițiile vizează achiziția de utilaje și echipamente pentru creșterea capacității de producție pentru produsele existene, diversificarea portofoliului și înființarea de noi unități de producție în cadrul a trei companii din Grup – TeraPlast, Depaco și TeraGlass. În contextul aprobării, proiectele vor crea 159 de noi locuri de muncă.

Despre TeraPlast Group

Cu o tradiție de peste 120 de ani, TeraPlast Group este în prezent unul dintre cei mai importanți producători de materiale pentru piața construcțiilor. Portofoliul de produse al Grupului este structurat pe șase linii de business: Instalații & Amenajări, Profile tâmplărie, Granule, Panouri termoizolante, Fereste & Uși și Țiglă Metalică (prin brandul Wetterbest). Grupul TeraPlast a deschis în octombrie 2017 TeraSteel Serbia, prima fabrică aflată integral în proprietatea unei firme românești, inaugurată după 1990. Începând cu 2 iulie 2008, cea mai mare companie din Grup – TeraPlast SA – este listată la Bursa de Valori București, sub simbolul TRP.

 

Categorii Business in top

Despre autor