Într-un comunicat de presă, conducerea AQUABIS își prezintă punctul de vedere cu privire la informațiile apărute de curând în spațiul public, care puneau la îndoială calitatea apei potabile furnizate în anumite zone din județ.
“Ca urmare a informațiilor tendențios prezentate în articolul apărut în cadrul publicației Gazeta de Bistrița (DSP a găsit „balauri” în apa care ajunge la populație și spune că Aquabis nu o tratează cum trebuie) menite să dezinformeze populația și să stârnească controverse pe marginea calității apei furnizate de societatea noastră, Aquabis SA dorește să aducă câteva clarificări în legătură cu acest subiect.
Aspectul fundamental care trebuie luat în considerare în ceea ce privește raportul făcut public de către Direcția de Sănătate Publică Bistrița-Năsăud îl reprezintă faptul că valorile prezentate includ analize efectuate cu precădere în zone de aprovizionare cu apă în care societatea noastră NU operează serviciul sau în zone în care populația beneficiază de dublă alimentare (deține încă o sursă de apă), astfel rezultatele neconforme prezentate în raport aferente întregului județ nu pot fi atribuite în totalitate “deficiențelor” în tratarea apei de către furnizorul de apă-canal.
În concret, zonele de aprovizionare cu apă în care operatorul Aquabis SA NU operează, dar care stau la baza rezultatelor prezentate în raport sunt Telciu, Parva, Măgura Ilvei, Romuli, Arșița, în timp ce zonele de aprovizionare cu apă Șieu și Șanț beneficiază de dublă alimentare.
Mai mult decât atât, valorile menționate în raportul Direcției de Sănătate Publică Bistrița-Năsăud ca fiind neconforme se raportează la un total de 36434 de analize efectuate și reprezintă un procent de 0,28 pentru E. coli, 0,33 pentru Enterococi intestinali, respectiv 1,21 pentru bacterii coliforme.
Cerințele privind calitatea apei potabile sunt stabilite prin Ordonanța nr. 7/2023. Aceasta prevede o limită de 5% probe necorespunzătoare microbiologic din totalul probelor recoltate într-un an calendaristic. Pe parcursul anului 2023 pentru apa distribuită în municipiul Bistrița, Aquabis S.A. a efectuat un număr de 8348 analize, încadrându-se în normele legale cu un procent de 99,98% analize conforme din punct de vedere fizico-chimic, respectiv 99,68% analize conforme din punct de vedere bacteriologic, procentul de potabilitate fiind de 99,89%.
Pentru apa potabilă la ieșirea din Stația de tratare Bistrița s-au efectuat un număr de 26969 analize, care au corespuns normativelor în vigoare în proporție de 99,4 % din punct de vedere fizico-chimic și în proporție de 99,65 % din punct de vedere bacteriologic, procentul de potabilitate fiind de 99,52%.
Amintim consumatorilor că laboratoarele Aquabis S.A. sunt acreditate RENAR, astfel că acestea dispun de toate resursele necesare executării analizelor la cele mai înalte standarde pentru asigurarea acurateții rezultatelor. De asemenea, calitatea apei pe parcursul tuturor etapelor procesului de tratare este atent monitorizată 24 din 24 ore, în laboratoarele de determinări fizico-chimice activitatea desfășurându-se continuu.
În consecință, Aquabis S.A. îi asigură pe consumatori că apa furnizată la nivelul întregii arii de operare este potabilă, toți parametrii de calitate încadrându-se în intervalele de referință impuse de normativele în vigoare.
De asemenea, având în vedere impactul informațiilor propagate în rândul beneficiarilor serviciului de alimentare cu apă de pe raza județului Bistrița-Năsăud cauzate de transmiterea tendențioasă a informațiilor, Aquabis SA își rezervă dreptul de a acționa pe cale juridică încercările de dezinformare care provoacă daune (de orice natură) operatorului.” – a transmis AQUABIS.