Beer’s Point, cu un bistrițean partener, revoluționează servirea berii și iese pe piața internațională

Beer’s Point, cu un bistrițean partener, revoluționează servirea berii și iese pe piața internațională

* Articolul este preluat din Transilvania Business , revistă de business națională.

Compania Romanov Invest a fost înființată în Cluj-Napoca în anul 2016, iar în 2017 a deschis primul magazin de bere artizanală. În România a introdus un sistem de îmbuteliere a berii luată acasă care se folosește în Rusia, Ucraina, în țările fost sovietice. Acum, alături de Beverage Invest, unde e acționar și un antreprenor bistrițean, Costică Moldovan, compania vine cu un proiect inovator care ar putea deschide ușa spre o piață imensă.

”Inițial, a fost un magazin simplu, fară automatizare, doar cu niște dozatoare; în 2017 erau doar nouă berari cu bere artizanală și am luat produse de la ei. În timp, odată cu apariția noilor berării și a diversității, pe lângă berile la draft, ofeream clienților și berile producătorilor pe care le aveam îmbuteliate în sticlă sau în doză. Astfel, clienții nu erau limitați în a-și lua berea artizanală doar la draft, ci puteau să opteze pentru varianta la sticlă. Explicându-le și arătându-le cum funcționează acest proces, oamenii au început să fie tot mai deschiși. Petul nu afectează calitatea produsului, iar acesta trebuie să fie consumat în timp de 48 de ore și păstrat la rece corespunzător. Treptat, numărul clienților a început să crească.

Când am deschis în 2017, în 20 mai, primul magazin pe piață, eram unici! Am adus în România un format de business, care a fost preluat și de alții, după aproximativ șase luni. Este un produs interesant, un tip de business foarte bun pe care pot să îl implementeze și alții. În momentul în care a apărut concurența în altă locație, în alt oraș, ne-am dat seama că acest tip de business poate fi copiat, iar dacă vor apărea mai multe magazine de tipul acesta nu vor livra produsul la calitatea optimă, lucru care poate distruge, într-un fel, business-ul.

Dorim, așadar, să propunem un sistem prin care să arătam clienților cum trebuie să fie gestionat corect acest business. Într-o franciză trebuie să fie control să fie calitate și noi am lucrat la asta”, a precizat Roman Cuciuc, CEO Romanov Invest.

În proiect

Sesizând nevoia de automatizare, fondatorii Beer’s Point au identificat potențialul imens legat de segmentul de automatizare lichide și au investit în colaborarea cu o echipă tânără și numeroasă de aproximativ 35 profesioniști din domeniul IT/proiectare.

În prezent, sunt în stadiul de finalizare a softului, proiectarea este finalizată pentru ministand, kooling keg și în curs de finalizare pentru frigider, container și control bar. Cât despre producție, primul kit de 10 unități ministand este în curs de finalizare, componentele sunt achiziționate parțial, iar producția externalizată este în curs de realizare.

Ținând cont de inovație, know-how, viziune clară de viitor,  piața potențială este foarte mare atât în România cât și la nivel internațional. Piața de desfacere vizează mall-uri, sectorul HoReCa, festivaluri.

Produs inovator: ministandul mobil

Recent, Romanov Invest, alături de Beverage Invest, companie înființată cu scopul producerii și implementării pe piața internă și internațională a proiectelor furnizate de Romanov Invest, urmează să pătrundă pe piață cu un produs inovator: un ministand mobil, avantajos atât pentru clienți, cât și pentru investitori, care se pretează amplasării în orice locație de tip mall, retail modern, însă se potrivește în mod special la festivaluri.

O prezentare a acestuia a avut loc, în 9 iunie 2020, la Cluj-Napoca. Urmează o prezentare la Constanța.

Un ministand mobil este alcătuit din module independente care pot forma insule de diverse dimensiuni. Fiecare insulă trebuie însoțită de 2 module suplimentare, unul pentru CO2 și apă reziduală și unul pentru consumabile, precum  pahare, pet etc. Un stand permite servirea a trei tipuri de lichide: bere, vin, cidru, suc. Accesul este complet automatizat și permite servirea cu ajutorul unui card preîncărcat cu puncte tip NOD COINE. Acesta este extrem de versatil, montarea și demontarea este facilă și nu necesită suport tehnic, este complet independent, nu necesită decât sursă de curent. La aceste module se mai pot adăuga module pentru reciclare pahare și pet-uri.

”Am prezentat un ministand mobil, un bar mobil, cu trei butoaie, plus alte două produse în faza de proiectare care urmează să fie construite: un frigider de bere și un container. Dar implementarea celor trei produse pe piață implică niște costuri destul de mari, în primul rând din cauză că, în România, nu există furnizorii necesari pentru piesele de care avem nevoie. Prin  urmare, am adaptat al treilea produs, un stand foarte simplu de construit, cu sistem de automatizare. Clientul are, astfel, beneficiul de a putea gusta sortimentul de bere preferat înainte de a achiziționa o cantitate, să spunem, mai mare de bere”, a explicat Roman Cuciuc.

Sistemul prezintă un soft cu adaptabilitate pentru clienți

Softul a suferit foarte multe schimbări din nevoia și dorința de inovare și îmbunătățire continuă a acestuia. În definitiv, este un sistem destul de versatil care se poate implementa în mall-uri, în baruri și la festivaluri, care oferă o gamă variată de opțiuni, începând de la bere, sucuri, cidru etc. Se poate opta pentru un stand mobil și modular și se poate extinde oricât, în funcție de spațiul disponibil, crescând diversitatea produselor, spre încântarea clienților.

”Softul a suferit foarte multe schimbări față de varianta inițială. S-a optat pentru îmbunătățirea continuă a acestuia, astfel încât, în prezent, totul este automatizat; orice problemă apare poate fi rezolvată prin telefon, fără a fi neapărat necesară o deplasare. Știm, de asemenea, în orice moment, care este temperatura berii sau care este cantitatea disponibilă în fiecare butoi.

Sistemul de automatizare nu îl favorizează doar pe client, ci și pe cel care deține restaurantul, de pildă. Nu este nevoie de oameni care să preia sau să onoreze comenzile, nu este nevoie să preconizezi de câte butoaie ai nevoie în termen de o săptămână. Sistemul oferă niște statistici reale; înțelegând comportamentul clientului ne dăm seama și de cantitatea necesară pentru aprovizionare. Sistemul nu este 100% finalizat, dar cert este că acesta poate să fie adaptat pentru bar, pentru restaurant, pentru festival, pentru furnizorii mari. Avem foarte mult de lucru căci vor apărea foarte multe versiuni. Am lucrat foarte mult la partea de securitate a datelor clienților, acestea fiind necesare în partea de înregistrare pentru a obține cardul”, a adăugat CEO-ul Romanov Invest.

”Atunci când am inițiat sistemul ne-am gândit la piața internațională”

Piața potențială este foarte mare atât în România cât și la nivel internațional pentru fondatorii Beer’s Point. Pentru o mai largă aplicabilitate a planurilor de dezvoltare, s-a înființat Beverage Invest – companie înființată cu scopul producerii și implementării pe piața internă și internațională a proiectelor furnizate de Romanov Invest, și are în componența acționariatului, pe lângă inițiatorul acestor proiecte, Roman Cuciuc, încă două persoane, Costică Moldovan și Horațius Savuli, cu expertiză de 20 de ani în domeniul vânzărilor și antreprenoriatului în domeniul distribuției și nu numai.

”Atunci când am inițiat sistemul ne-am gândit la piața internațională, iar România este una din țintele noastre. Pentru extinderea la nivel internațional a fost lansată o a doua companie care se ocupă de implementare, iar echipa Romanov se va axa doar pe calitatea de soft și produse, iar cealaltă companie doar de implementare. Consider că modul acesta de business este mult mai natural,  mult mai corect, iar noi avem încredere în ei și viceversa”, a precizat Roman Cuciuc.

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*