Bețe în roate pentru transportatorii români! O inițiativă CE le dă afacerile peste cap
O inițiativă a Comisiei Europene riscă să dea bătăi de cap transportatorilor est-europeni. Unitatea Națională a Transportatorilor Rutieri din România atrage atenția asupra faptului că decizia CE ar putea afecta competitivitatea firmelor românești în Uniunea Europeană.
Pachetul Mobilitate 1 al Comisiei Europene este punctul de la care pleacă nemulțumirile, iar UNTRR atrage atenția într-un comunicat de presă și cere Ministerului Transporturilor și europarlamentarilor români să ia atitudine.
“Semnalăm situația incertă a firmelor românești de transport rutier internațional, a căror competitivitate pe piața europeană riscă să fie profund afectată de prevederile extrem de restrictive ale Pachetului Mobilitate 1. Reamintim că Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană în 2017 pe fondul protecționismului în creștere a statelor vestice membre ale Alianței Rutiere, însă nu a putut fi adoptat în legislația europeană precedentă urmare a numeroaselor intervenții și acțiuni de protest ale UNTRR alături de asociațiile de transport rutier din mai multe State Membre afectate, precum și opoziției eurodeputaților români și din alte state membre”, se menționează într-un comunicat remis de UNTRR.
Reprezentanții UNTRR susțin că Pachetul de Mobilitate 1 îi favorizează pe transportatorii vest-europeni și că est-europenii au doar de pierdut. Organizația transportatorilor români solicită respingerea obligativității întoarcerilor vehiculelor în țara de origine, respingerea restricționării cabotajului și a introducerii perioadei de “răcire”, eliminarea interzicerii repausului săptămânal normal în cabină și respingerea aplicării detașării în transportul rutier.
UNTRR amintește că “în ultimii doi ani, transportul rutier al mărfurilor a fost principalul contributor la exportul de servicii al României. Numai anul trecut, transportul rutier a contribuit la exportul de servicii al României cu un total de 5,144 miliarde de euro, cu aproape 14% mai mult decât întreaga ramură de servicii telecom și IT, următoarea ca importanță în exportul de servicii, potrivit BNR”.