Casa EMA devine un jucător important pe piața wellness din Transilvania
Complexul Casa EMA din Bistrița se va transforma în următorii trei ani. Completarea zonei SPA și adăugarea în ofertă a unor servicii precum locuri de cazare, jocuri de evadare, entertainment pentru copii, cursuri de nutriție wellness, organizări de teambuilding pentru companii vor atrage clienți din toată Transilvania – susține Mihai Oprea, administratorul Casa EMA.
Q: Ce investiții ați finalizat în ultimii doi ani și care este valoarea lor financiară?
A: Am creat, în primul rând, Căsuța EMA, un spațiu de joacă modular modern, o investiție de aproximativ 200.000 de euro. Aici, putem organiza petreceri tematice pentru copii între 2-10 ani. Există 3 pachete de petreceri: Moby (3 ore la spațiul de joacă cu personal pregătit pentru supraveghere și entertainment), Pingu (2 ore la locul de joacă, având supraveghere ca la Moby și o oră la piscina Casei EMA, cu un antrenor de înot), Delfi (2 ore la piscină cu antrenor de înot, potrivit și pentru copii peste 10 ani). Există și spațiu pentru părinți și loc de masă, unde se aduce pizza și suc, părinții pot petrece și ei. Personalul Casuța EMA este bine pregătit și oferă servicii complete de supraveghere și distracție pentru pitici. Se fac joculețe, pictură pe față, copiii primesc baloane, modelează baloane, cântă, desenează, sunt organizate vânători de comori, tematica locului de joacă fiind Corabia Piraților. Avem, de asemenea, și pinata, ce ascunde multe dulciuri. La petrecerile cu piscină se pune la dispoziție unul dintre antrenorii cu experiență ai Școlii de înot Casa EMA, care organizează diverse activități pentru copii, în funcție de cum știu să înoate.
În decembrie 2016 am pornit “Securitatea”, un joc de evadare, dedicat doar adulților, unde investiția de start a fost de 5.000 de euro. Jocurile de evadare sunt în trend în România în ultimii câțiva ani, fiind destinate tinerilor cu chef de activități și firmelor care organizează activități de team-building. Jocul efectiv implică o echipă de 3-6 persoane, blocate într-o cameră, care au scopul de a evada în 60 de minute. Pentru a reuși acest lucru trebuie să caute indicii, să descopere coduri și chei pentru a desface lacăte, deschide uși, dulapuri sau cutii. Este un joc de inteligență, care solicită abilități de detectiv și încurajează munca în echipă și atrage tot mai mulți practicanți. Arhiva Securității este prima cameră de acest fel din Bistrița, în țară fiind peste 100 de astfel de jocuri, majoritatea în București. Detalii pot fi văzute accesând www.jocsecuritatea.ro.
Q: Ce investiții ați bugetat/proiectat pentru 2017/2018?
A: Investițiile sunt programate pentru orizontul de timp 2017-2020. În perioada aceasta lucrăm la un proiect cu finanțare europeană pentru extinderea și modernizarea centrului nostru. Dorim să devenim un jucător important pe piața wellness din Transilvania prin includerea serviciilor de cazare și restaurant de tip wellness, care să se adauge gamei deja variate de servicii pentru relaxare și sport. Deja avem un bazin semi-olimpic, în care se desfășoară lecții de înot sau înot de plăcere și relaxare, un bazin jacuzzi, căruia îi vom adăuga și un bazin cu apă sărată, avem două saune uscate și vom adăuga o baie turcească. În plus mai există zona de fitness și aerobic dar și partea de tratamente corporale și cosmetice, singura salină din Bistrița, și beneficiem și de aportul unui psiholog specializat pe zona de copii și pe partea de nutriție. Împreună cu acesta vom realiza și conceptul nostru de restaurant wellness, cu componenta de consultanță wellness disponibilă tuturor vizitatorilor, atât locali cât și turiști din alte zone ale țării. Conceptul acesta de nutriție wellness este unul la mare căutare, însă prețurile sunt foarte ridicate, astfel că doar o plajă redusă de clienți au acces. Noi vrem să ne concentrăm pe găsirea unui echilibru între alimentație și mișcare, pentru a educa populația înspre un stil de viață sănătos, astfel că segmentul pe care îl țintim este unul de persoane cu venituri medii sau, pe zona de business, firme mici și medii, cu posibilități limitate de organizare a activităților de team-building.
Iată, deci, două dintre cele trei ținte ale Centrului Wellness Casa EMA, care va funcționa la capacitate maximă începând din anul 2020: familiile tinere și afacerile mici și mijlocii. Oferta noastră va fi completată de o serie de servicii care să aducă plus-valoare pentru ambele segmente menționate. Astfel, pentru partea de team-building, echipa noastră va putea furniza servicii indoor de divertisment, pe modelul camerei de evadare Securitatea. De asemenea, având aportul unui psiholog, vom avea capacitatea să creăm diverse jocuri de tip vânătoare de comori, care să ajute la îndeplinirea unor obiective de socializare, muncă în echipă și de divertisment în team-building-urile organizate de firme.
Cel de-al treilea segment-țintă urmărit de noi prin extindere este acomodarea echipelor sportive care vizitează orașul nostru în timpul perioadelor de pregătire sau pentru diverse competiții. Beneficiem, în această direcție, de poziționarea foarte bună în Parcul Municipal, în imediata vecinătate a Stadionului Municipal „Jean Pădureanu” și a Sălii Polivalente.
Q: Care este valoare investiției preconizate?
A: Valoarea proiectului pe care îl vom depune spre finanțare prin Programul Operațional Regional, Axa 2.2, pentru îmbunătățirea competitivității IMM-urilor, va fi de aproximativ 600.000 de euro. Accesarea fondurilor europene este o experiență cu repetiție pentru Casa EMA, care, în 2011, a finalizat proiectul de punere în funcțiune a complexului, obținând 200.000 de euro finanțare din același POR, din valoarea totală de 1,6 milioane de euro.
Investiția plănuită este, așadar, una importantă, care ne va ajuta să creștem nivelul general al serviciilor și să facem față concurenței tot mai acerbe din oraș dar, în același timp, să pătrundem pe alte piețe unde, după studiile noastre, cererea este destul de mare iar oferta insuficientă. Calitatea managementului Centrului SPA Casa EMA va permite dezvoltarea pe această nișă și va ajuta la dezvoltarea turismului de destinație în Bistrița, în particular, și în județ, în general.
Q: Vorbeați de echipa Casa EMA. Cât de mare este ea?
A: În prezent avem aproximativ 20 de angajați și 20 de colaboratori. Prin colaboratori înțelegem antrenorii de înot, fitness, aerobic sau care desfășoară activități conexe în centrul nostru – psiholog, machiaj profesionist, tratamente corporale. Toate posturile sunt acoperite cu oameni de calitate, pe care îi instruim constant și îi stimulăm sa-și facă locul de muncă unul plăcut, în primul rând pentru ei și apoi pentru vizitatori. Personal suplimentar angajăm doar sezonier, pe perioada verii, pentru munca de pe terasă.
Q: Care credeți că sunt factorii care susțin afacerile dvs. în acest an?
A: Creativitatea este factorul care ne duce înainte și a generat creșterea cifrei de afaceri în fiecare an de la data deschiderii. De asemenea, faptul că ne plictisim repede. Studiem constant tot ce ține de afacerea noastră și de domeniul în care activăm și găsim diverse metode de a atrage publicul țintă și de a-l fideliza pe termen lung. Încercăm să diversificăm acțiunile noastre din două motive: pentru a ajunge la un număr cât mai mare de oameni cu serviciile noastre și pentru a nu plictisi pe cei care ne vizitează frecvent, pentru a-i ține în priză.
Suntem în continuă mișcare și varietatea activităților în care ne angajăm vorbește de la sine. Acționăm în zona sportivă, unde organizăm, prin intermediul clubului nostru sportiv, competiții de anvergură de natație, beneficiind de baza sportivă potrivită pentru concursuri. Cupa Casa EMA (destinată sportivilor legitimați la cluburi din țară), Cupa Moș Nicolae sau alte concursuri mai mici de înot (destinate în special practicanților locali ai înotului) ajută la dezvoltarea natației în județul nostru, numărul celor care practică înotul organizat, corect, cu antrenor, crescând anual. Pe latura de relaxare și distractie organizăm diverse evenimente socio-culturale, de la petreceri tematice cu DJ, karaoke cu formație live sau concerte pop-rock, până la evenimente de vânători de comori prin parc. Vara, cum vedeți, e plină de evenimente pe terasa de bere a Casei EMA, care atrag un public numeros și variat.
Q: Cum estimați evoluția pieței în acest an?
A: 2017 este un an destul de interesant. Schimbările la nivel macro ne afectează la nivel micro într-un mod, mai degrabă, negativ, însă avem ustensile pentru a contracara lipsa de predictibilitate. În primul rând, modul în care noi privim afacerile și experiența acumulată ne ajută să fim foarte flexibili, să ne acomodăm ușor cu noile condiții și să operăm modificări cu impact minim asupra oaspeților. Încercăm să păstrăm o armonie la locul de muncă și să avem o comunicare foarte bună cu colegii noștri, pentru că, dacă ei sunt multumiți, și clienții sunt multumiți. În domeniul nostru, aceste vorbe au o semnificație aparte. Oamenii vin să se relaxeze, în principiu, să scape de problemele zilnice pentru puțin timp. Dacă ne simt pe noi fericiți și primitori, vor fi și ei. De aceea este important pentru noi, ca management, să păstrăm unitate în mesajul de ansamblu pe care îl transmitem și suntem foarte atenți ca nu cumva problemele apărute să ne afecteze.
În al doilea rând, piața serviciilor SPA este foarte dinamică și în continuă dezvoltare. Salarii mai mari înseamnă, cel puțin teoretic, putere de cumpărare mai mare, astfel că oamenii dedică o parte mai mare din veniturile lor serviciilor de relaxare sau sport, trecute cu vederea în „execuția bugetară” a fiecăruia din perioada de criză. Pe de cealaltă parte, oamenii sunt mult mai atenți pe ce cheltuie bani, o altă „moștenire” a crizei. Per total, achiziționează servicii mai multe dar solicită calitate, mai ales că deja sunt și obișnuiți cu servicii la un nivel înalt, pentru că și concurența noastră crește și lucrează bine. În consecință, 2017 pare un an bun, care continuă trendul ascendent pe care este Casa EMA de la deschiderea din 2011 încoace.