Bistrițeanul Florin Bugnar, CEO Intelglobalis: În business ești pierdut dacă nu faci Networking!
Networking -ul este un instrument modern de business, care oferă oamenilor de afaceri oportunități nebănuite! În ultimii ani, au apărut și în România consultanți care organizează profesionist sesiuni de networking pentru antreprenori. Unul dintre aceștia, bistrițeanul Florin Bugnar, proprietarul platformei X Party & Networking și CEO al companiei de consultanță Intelglobalis, este practic liderul acestei piețe.
Rep.: Ce înseamnă Networking în business?
Florin Bugnar: Înseamnă una dintre cele mai bune resurse pentru dezvoltarea unei afaceri și pentru succesul profesional! Ca om de business ești pierdut dacă nu faci Networking!
Networking-ul este actul de a construi, a menține și a utiliza o listă de contacte personale și profesionale, care poate să aducă beneficii majore afacerii. Această listă – această rețea – este formată din toți oamenii cu care un antreprenor sau un manager interacționează și care ar putea sa aducă un plus afacerii. Evident, rețeaua este flexibilă, mereu trebuie adăugați oameni noi, mereu unii oameni ies din listă. La bază, lista conține colegi de muncă, angajați, familie, prieteni, foști profesori, clienți, parteneri etc. Un management bun al acestei rețele primare va aduce cu siguranță un beneficiu afacerii. Valoarea cea mai mare o aduc însă contactele noi: potențiali clienți, colaboratori, furnizori, investitori, angajați etc! Ei, aici intervine platforma noastră, care, prin evenimentele ei, pune la aceeași masă oameni care poate nu s-au văzut niciodată în viață însă care descoperă că au interese de business comune!
Rep.: Ce a reușit X Party & Networking până acum?
F.B.: Am reușit să organizăm câteva zeci de evenimente, în mai multe orașe ale țării, dar cu precădere în Cluj-Napoca, la care am avut o medie de aproximativ 300 de participanți, oameni interesanți, oameni cu afaceri mari și mici, manageri importanți sau în plină creștere, reprezentanti din mediul universitar si din administrație, personalități culturale, diplomați etc. Una dintre ediții a fost organizată și la Bistrița. Credem că am reușit să coagulăm la fiecare eveniment factorii de decizie ai acelui oraș, ai acelei comunități. Invitații sunt selectați riguros de către noi, în baza intereselor pe care le exprimă față de eveniment. Dacă o persoană își dorește o discuție tete-a-tete cu o altă persoană prezentă la eveniment, noi facilităm acest lucru. Apoi, e important să fii introdus pe ușa din față într-un cerc de oameni influenți cu care ai putea colabora pe viitor. Și altele.
Rep.: Cum faci să ai o rețea eficientă de oameni?
F.B.: Noi recomandăm câteva acțiuni. Întâi, ca om de business, caută persoane de care crezi că ai nevoie, cu care vrei să interacționezi. Caută metode de a ajunge la ei, poate prin intermediul prietenilor, sau al prietenilor prietenilor. Fii proactiv și cultivă o relație cu acești oameni noi! Nu căuta doar să ceri ci încearcă să și oferi, pentru că într-o relație de business, dar chiar și una de prietenie, este important să avem situații de win-win! Caută evenimente de Networking și participă activ la ele, invită acolo și membri ai rețelei proprii iar prin intermediul lor vei cunoaste oameni noi! Aceste evenimente sunt locurile unde cunoști oameni de interes, schimbi cărți de vizită, identifici interese comune, fixezi viitoare întâlniri. Încă un aspect important este acela de a avea o deschidere multidisciplinară în Networking, adică să încercăm sa dezvoltăm relații cu oameni din toate domeniile, nu doar cu potențiali clienți și furnizori direcți. Un business are nevoie de mult mai multe resurse pentru a funcționa iar având relații și informații în și despre domenii diverse reușim mai ușor să găsim acele resurse sau soluții. Networking-ul este o activitate complexă, nu doar o simplă socializare. Această activitate trebuie făcută profesionist și pentru asta se poate apela și la consultanți. Una dintre funcțiile platformei de Networking cu care organizăm seria de evenimente X Party & Networking este de a susține și consilia partenerii pentru a avea rezultate în demersul lor.
Rep.: Ce alte avantaje mai ai ca om de business când faci Networking?
F.B.: Un câștig foarte mare este creșterea încrederii în tine și în forțele proprii! Este vital ca un întreprinzător să fie încrezător în propria persoană, în propriile idei, în propria lui afacere, deoarece dezvoltarea lui personală și a businessului său depind de acest factor. Adam Small, unul dintre pionierii conceptului de Networking, spunea că acest instrument este “cea mai puternică tactică de marketing care te poate ajuta să îți dezvolți sau să îți menții succesul, atât ca individ cât și ca organizație”. Interacțiunea cu ceilalți oameni, schimbul de idei, ajută la calibrarea strategiilor de dezvoltare, a produselor și a serviciilor astfel încât să se muleze mai bine pe cerințele pietei, iar asta va genera vânzări sporite. De asemenea, discutarea ideilor cu ceilalți ne va oferi o validare a propriilor decizii, ceea ce va duce la încredere crescută în noi și în afacerea noastră.
Rep.: Când veți relua seria evenimentelor X Party & Networking, activitată afectată în ultimele 12 luni de criza sanitară care s-a instaurat la nivel global?
F.B.: Începând cu luna trecută a.c. am reluat evenimentele, primul având loc în 26 august. Mai avem încă o ediție programată în 23 septembrie, cu tematică pe zona de construcții. În continuare ne dorim să organizăm aceste evenimente și în măsura în care se va putea, ținând cont de contextul pandemic, le vom organiza respectând restricțiile care se vor impune. Revenind la evenimentul din 23 septembrie – Construction Leaders Party & Networking – ne dorim să asigurăm comunicarea între reprezentanţi si factori de decizie din mediul de business (manageri, antreprenori ş.a.), juridic (avocaţi, notari, executori judecătorești ş.a), administrație locală, medici, arhitecți, artiști, mediul diplomatic și cel academic cu cei care sunt implicați activ în domeniul construcțiilor, specialiști și factori de decizie din domeniul construcțiilor și infrastructurii, atât din mediul privat (dezvoltatori, firme de construcții, de instalații etc) cât și din instituțiile implicate în reglementarea acestor domenii. Ar putea să apară întrebarea: ce legătură are un medic cu construcțiile? Considerăm că infrastructura și construcțiile sunt părți esențiale în existența fiecaruia dintre noi, atât la nivel personal cât și la nivel de business, iar o comunicare directă și nemijlocită între profesioniștii din construcții și infrastructură cu beneficiarii ar avea efecte pozitive. Până la urmă și medicul locuiește într-o casă, circulă pe străzi, lucrează într-o clădire, nu?