La nici 6 săptămâni de la inaugurare, magazinul H&M din B1 Shopping Bistrița nu mai are director. Postul de Store Manager este vacant, cine se încumetă?
Presiunea vânzărilor în magazinele fizice din retail devine tot mai mare, odată cu avansul rapid al comerțului online. Deși inaugurat recent, la mijlocul lunii noiembrie 2017, magazinul H&M din Bistrița nu a avut un trafic deosebit de clienți în această perioadă și pare să sufere de boala pe care firma-mamă o are deja. De regulă, primul sacrificat atunci când vânzările nu merg conform așteptărilor este managerul. “În calitate de Store Manager ai responsabilitatea de a maximiza oportunitățile de vânzări și profitabilitatea magazinului tău, dar și verificarea constantă a rezultatelor. Asiguri cel mai înalt nivel de customer service posibil și că regulile de visual merchandising sunt implementate conform îndrumărilor noastre interne. De asemenea, gestionezi recrutările, trainingul și dezvoltarea echipelor de Sales Advisori și de management.”, pretind cei de la H&M în anunțul de recrutare pentru viitorul șef de magazin.
Hennes & Mauritz (H&M) a anunțat la finalul anului 2017 că va închide mai multe magazine dupa ce a înregistrat cea mai mare scădere trimestrială din ultimii 10 ani. Grupul, cu baza în Stockholm, spune că vânzările au scăzut cu 4% în ultimul trimestru, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut. Analiștii de la Reuters prevedeau o creștere cu 2%. Retailerul a subliniat că în al patrulea trimestru vânzările au fost “în mod semnificativ mai mici față de așteptările companiei”. Ca urmare a acestui anunț, acțiunile H&M au scăzut la bursă cu 15%. În timp ce vânzările în magazinele fizice au mers prost, comerțul online e în creștere și pentru H&M. Compania a decis să-și extindă parteneriatul cu gigantul chinez de comerț online, Alibaba, vânzând produsele brandului prin platforma Tmall.
H&M este al doilea cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume, după rivalul spaniol Inditex, companie mamă a brandurilor Zara, Massimo Dutti, Pull&Bear și Bershka.