ÎNDEMÂNAREA va consolida drumul spre Budacu de Sus, contract de 28,9 mil. lei
Constructorul ÎNDEMÂNAREA PRODCOM a câștigat licitația pentru lucrările de consolidare a versanților și refacerea unei porțiuni din drumul județean 173 Budacu de Sus – Șoimuș, un contract în valoare de 28,9 mil. lei.
“Avem în față un proiect foarte complex, cu soluții tehnice speciale. Un exemplu: însumat, vom avea de forat și de turnat 7,5 km de piloți de susținere, la lungimi de 10 și 15 m. Compania noastră a lucrat în această zonă și cunoaștem deci bine proiectul curent și problemele care trebuie rezolvate.” – a spus, pentru BistrițaBusiness.ro, Alexandru Simionca, CEO al ÎNDEMÂNAREA PRODCOM. Cu peste 200 de angajați, compania deținută de familia Simionca este unul dintre cei mai importanți constructori locali, cu un vast portofoliu de lucrări în regiune.
Conform caietului de sarcini și documentației din licitație, principalele lucrări aferente construcției sunt:
1. Pe tronsonul cuprins între km 17+855-19+010:
a) pe tronsonul km 17+855-17+945, pe partea dreaptă, se va realiza un șant ranforsat din elemente prefabricate din beton pentru preluarea și dirijarea apelor de suprafață dar și pentru asigurarea stabilității locale a taluzului;
b) pe tronsonul km 17+977 – 18+248 (ramura de sus); – Pe partea stângă (rambleu): se vor realiza piloți forați de diametru F1200 cu lungimea L=15,00m, dispuși pe două rânduri, la 3,00m interax rânduri și la 1,50 m interax piloți pe rând, pentru asigurarea stabilității taluzului; la partea superioară piloții vor fi solidificați cu un radier din beton armat de 1,30m înălțime și 4,70m lățime; în radier va fi încastrat un perete vertical din beton armat (zid sprijin) de 2,30m înălțime și o lățime de 0,60m. În amonte (partea dreaptă): pentru scăderea încărcărilor, se va retaluza taluzul alunecat (se va îndepărta pământul în exces, se vor elimina contrapantele) și se va înierba; pentru asigurarea stabilității locale a taluzului se vor realiza ziduri de sprijin din beton cu înălțimea elevației cuprinsă de 2,50m și 3,00m; se va asigura captarea și descărcarea apelor: se vor executa șanțuri pereate cu beton si șanțuri ranforsate pentru preluarea și dirijarea apelor de suprafață dar și pentru asigurarea stabilității locale a taluzului; sub șanțul ranforsat și șantul pereat cu beton se va executa un dren cu adâncimea de 2,50m pentru preluarea și dirijarea apelor subterane; pe zona din amonte, care se va retaluza, se va executa o rețea de drenuri tip spice de captare, perpendiculare pe axul drumului, la 15m inter distanță, pe lungime de 15m, pentru preluarea apelor subterane.
c) pe tronsonul – km 18+273 – 18+635 (ramura de mijloc). În aval: se vor realiza piloți forați de diametru F1000 cu lungimea L=10,00m, dispuși pe un rând cu distanță interax piloți de 1,60m; la partea superioară a piloților se va prevedea o grindă – coronament de 1,20m înălțime și 1,50m lățime; în grindă va fi încastrat un perete vertical din beton armat (zid sprijin) cu înălțimea între 1,60-2,60m. În amonte: se va asigura captarea și descărcarea apelor; se va executa un șanț ranforsat pentru preluarea și dirijarea apelor de suprafață dar și pentru asigurarea stabilității locale a taluzului; sub șanțul ranforsat se va executa un dren cu adâncimea de 2,50m pentru preluarea și dirijarea apelor subterane.
d) pe tronsonul – km 18+650 – 19+010 (ramura de jos). În aval: în zona de întâlnire a versantului studiat cu versantul din partea de est se vor executa lucrări de umplutură și sistematizare verticală; în zona respectivă se formează un pârâu care se va amenaja pe umpluturile menționate mai sus. În amonte: pentru asigurarea stabilității locale a taluzului, între km 18+765-18+815 se va realiza un zid de sprijin din beton cu înălțimea elevației de 2,00m; se va asigura captarea și descărcarea apelor; se va executa un șanț ranforsat pentru preluarea și dirijarea apelor de suprafață dar și pentru asigurarea stabilității locale a taluzului; sub șanțul ranforsat se va executa un dren cu adâncimea de 2,50m pentru preluarea și dirijarea apelor subterane.
2. Pe tronsonul cuprins între km 20+280-21+817:
a) Pe tronsoanele km 20+280 – 20+315 si km 20+355 – 21+817 se vor realiza următoarele lucrări: o În amonte (partea dreaptă): pentru asigurarea stabilității locale a taluzului, se vor realiza ziduri de sprijin din beton cu înălțimea elevației cuprinsă între 2,00m și 2,50m; se va asigura captarea și descărcarea apelor; se vor executa șanțuri trapezoidale pereate cu beton și șanțuri ranforsate pentru preluarea și dirijarea apelor de suprafață dar și pentru asigurarea stabilității locale a taluzului; sub sanțurile proiectate se va executa un dren longitudinal cu adâncimea de 1,50m pentru preluarea și dirijarea apelor subterane; descărcarea apelor din drenurile longitudinale spre aval de drum se va face prin drenuri transversale.
b) Pe tronsonul – km 20+315 – 20+355. În aval: Se vor realiza piloți forați de diametru F1000 cu lungimea L=10,00m, dispuși pe un rând cu distanță interax piloți de 1,50m; la partea superioară a piloților se va prevedea o grindă – coronament de 1,20m înălțime și 1,50m lățime; în grindă va fi încastrat un perete vertical din beton armat (zid sprijin) cu înălțimea de 1,00m. În amonte: se va asigura captarea și descărcarea apelor; se va executa un șanț ranforsat pentru preluarea și dirijarea apelor de suprafață dar și pentru asigurarea stabilității locale a taluzului; sub șanțul ranforsat se va executa un dren cu adâncimea de 1,50m pentru preluarea și dirijarea apelor subterane.