LEONI rămâne la Bistrița pe termen lung și mai caută 1000 de oameni
„Leoni AG are planuri pe termen lung pentru Bistrița. Vom mai angaja 1000 de oameni și vom avea foarte mult de lucru pentru automobilele electrice ale clienților noștri. Fabricile din Ucraina sau alte țări au rolul lor, diferit de ce se întâmplă la Bistrița”, a spus, pentru BistrițaBusiness.ro, Sorin Ghiță, managerul general al celor două fabrici din orașul nostru.
Acesta a dorit să contracareze vocile care susțin că firma germană își pregătește încet relocarea în țări care au forță de muncă suficientă și salarii mai reduse. “Este adevărat, am absorbit forța de muncă din regiune și avem chiar noi dificultăți în a găsi noi oameni. Dacă acești oameni aleg să vină la noi, înseamnă că sunt mulțumiți cu pachetul salarial și de beneficii pe care-l oferim. Probabil că alte companii locale în căutare de muncitori nu oferă semnificativ mai mult decât noi și de aceea oamenii preferă să lucreze la noi. Eu le mulțumesc” a explicat Sorin Ghiță.
Sâmbătă, porțile fabricii Leoni 2 din Bistrița au fost deschise pentru curioșii care au dorit să vadă cum se pregătesc cablajele auto pentru unul dintre cei mai mari constructori de automobile din lume, Mercedes Benz. Peste 20 de milioane de mașini au fost echipate, în ultimii 15 ani, cu cablaje fabricate la Bistrița. Compania a organizat o zi specială, plină de evenimente, care să marcheze cei 15 ani de prezență la Bistrița și cei 100 de ani de istorie a brandului Leoni. Managerul general a condus oficialitățile invitate și presa într-un tur al fabricii, începând din camera specială unde noii angajați necalificați învață timp de trei săptămâni ce au de făcut, trecând prin tot procesul de producție, până la ambalarea cablajelor și așezarea lor în containere, gata pentru livrare.
În acest moment, Leoni Bistrița are 7600 de angajați, mai puțin cu 6-700 decât cifra maximă atinsă în 2016. Managerul de resurse umane al fabricii, Alina Mureșan, spune că e vorba de o fluctuație anuală obișnuită, pentru că cele câteva sute lipsă acum pleacă timp de câteva luni pe an în Occident, pentru a munci ca sezonieri în agricultură, dar se întorc la Bistrița.
La eveniment au participat și doi manageri regionali ai grupului Leoni AG.
Concluzia BistrițaBusiness.ro după turul fabricii este că realizările Leoni AG la Bistrița sunt impresionante în materie de produse, rulaj, organizare, echipă, mediu de lucru. Salariile nu sunt mari, e adevărat, însă munca pe care o au de făcut muncitorii arată foarte ușoară în comparație cu alte joburi mai bine plătite disponibile în piață. Oamenii par să prefere un job simplu, fără bătăi de cap, unde sunt aduși și duși gratuit pe sus, unde au un salariu suficient pentru supraviețuire, plus alte mici beneficii. Din acest motiv, alte companii locale în căutare de forță de muncă trebuie să vină cu ceva mai mult decât un salariu ușor mai bun. Oferta trebuie să fie consistent mai bună, astfel încât să ridice nivelul aspirațiilor oamenilor și pofta de muncă. Sau, angajatorii să își crească fiecare propriii oameni pornind din școli, prin sistemul de învățământ dual, variantă de care va uzita și Leoni Bistrița, începând din 2018. Dar asta va cere timp.