Ministerul Transporturilor cumpără trenuri electrice noi. Două vor traversa și Bistrița-Năsăud
Compania Alstom Ferroviaria SpA (parte a grupului european Alstom) a câștigat joia trecută licitația pentru achiziția a 37 de trenuri electrice noi, conform datelor publicate de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Acestea vor circula și pe două rute din Bistrița-Năsăud.
Țările din afară au demult trenuri electrice moderne, în timp ce în România licitațiile au întârziat cu anii. Pe lângă cele 37 de trenuri electrice pe care România le va achiziționa cu cca. 1,5 miliarde lei de la grupul Alstom, mai avem 3 trenuri electrice Hyperion produse la Craiova și operate de operatorul privat Softrans.
În urma finalizării procedurii de achiziție publică, CFR se apropie în sfârșit de momentul introducerii în circulație a primului lot consistent de trenuri. Asta după ce ultima achiziție importantă au fost faimoasele Săgeți Albastre de la începutul anilor 2000.
Trenurile electrice (RE-IR) au o capacitate de transport de peste 300 persoane/tren și o viteză maximă de circulație de 160km/h. Acestea vor circula și pe două rute din Bistrița-Năsăud: ruta Brașov-Deva-Cluj și Suceava-Iași.
Noile trenuri ale României urmează să circule pe următoarele rute electrificate ale rețelei CFR SA:
- București Nord – Constanța
- București Nord – Brașov – Arad – Timișoara
- București Nord – Brașov – Cluj
- Brașov – Deda – Cluj
- București Nord – Brașov
- București Nord – Iași
- București Nord – Suceava
- București Nord – Galați
- București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria
- București Nord – Craiova – Timișoara – Arad
- Cluj – Timișoara
- Cluj – Suceava – Iași