Lucian Naş, fostul director general al producătorului de lactate Bonas din Cluj, a deschis alături de câţiva parteneri un lanţ de băcănii sub numele Bacanalia şi vrea să ajungă la 10 locaţii până la finalul anului 2024. Bistrița este pe harta orașelor propuse de companie.
„Primul magazin l-am deschis undeva la sfârşitul lunii octombrie 2023, am terminat anul trecut cu două magazine. (…) Am mai deschis încă trei locaţii în acest an, patru sunt în Cluj şi unul este în afara Clujului, în Turda, pentru că vrem să vedem care sunt provocările care vin odată cu distanţele faţă de sediul nostru“ – spune Naș.
„Plecând de la Bonas şi cu know-how-ul pe care l-am dobândit în retail şi prin vânzarea către retail am decis să accesăm această nişă pe care am văzut-o pe piaţa de băcănii care au preponderent condimente, fructe confiate, dulciuri, miere, diferite tipuri de biscuiţi şi altele“.
Magazinele Bacanalia listează astăzi între 300 şi 350 de produse, majoritar condimente. Un procent de circa 30% din produsele listate vin de la producători locali. (…) O parte nu se produc la noi, cum ar fi partea de condimente, de mirodenii, aşa că acestea le importăm. Însă pe tot ce se poate comercializa de la producători locali pe profilul nostru, preferăm producători locali“ – adaugă antreprenorul.
Locaţiile Bacanalia au dimensiuni cuprinse între 40 şi 60 mp, iar investiţia pentru o locaţie de circa 50 mp este de aproximativ 30.000 de euro. Bacanalia vrea să ajungă la 10 magazine până la finalul anului 2024. Compania ţinteşte pentru acest an venituri de 1 mil. euro.
„Categoric vom vrea să ieşim din Cluj, pentru că nu mai e loc de multe locaţii în Cluj, fiind un magazin de nişă de altfel. Vom încerca ca strategie să ne axăm şi pe zona de centre comerciale, avem acum o primă experienţă cu o galerie comercială a unui retailer, care funcţionează foarte bine. Am prefera să ne dezvoltăm concentric Clujului, adică analizăm spre zona Alba, Sibiu, Bistriţa, Oradea“ – a mai spus Naș.