Peste 10.000 de firme cer ajutorul prin petiția lansată de SmartBill
În contextul crizei generate de coronavirusul care se extinde tot mai mult și în România, mii de firme au de suferit. Restricțiile impuse de populație și teama de care este condusă populația au efecte dure asupra companiilor românești. SmartBill, liderul pieței din România în ceea ce privește soluții de facturare și gestiune a lansat o petiție prin care cere ajutorul Guvernului.
” Mai multe sectoare ale economiei sunt puternic afectate de criza cauzată de COVID19, cum ar fi turismul, HoReCa, transportul de persoane, organizarea de evenimente, dar și restul sectoarelor raportează, deja, scăderi semnificative ale vânzarilor. Din aceste cauze, numeroase afaceri vor ajunge să aibă probleme de cashflow, iar riscul de concedieri, insolvențe și falimente va crește semnificativ, creând efecte în cascadă, care ne vor afecta pe toți. Fără îndoială, prioritatea 0 în această perioadă trebuie să fie încetinirea propagării COVID19 și protejarea populației, dar, în același timp, Guvernul trebuie să facă o prioritate și din a lua măsuri care să ajute mediul de afaceri să depășească această perioadă neagră”, spune Radu Hasan, co-fondator și CEO SmartBill.
Imediat după lansare petiția a început să adune semnături, iar în prezent peste 10.000 de companii românești au aderat la susținerea celor 22 de măsuri prezentate în cadrul petiției.
În total, SmartBill prezintă 22 de măsuri care ar trebui să sprijine mediul de afaceri care este pus la grea încercare în această perioadă.
Cele 22 de măsuri sunt următoarele:
- Ajutor de stat pentru taxele salariale pentru firme aflate în dificultate
- Modificarea legislației pentru șomaj tehnic
- Scutirea de la plata sumelor accesorii, dobânzi și penalități de întârziere la ANAF pentru societățile afectate
- Amânarea termenului de plată a taxelor, minim 60-90 zile de la declarare
- Deblocarea urgentă a TVA de rambursat de către ANAF
- Compensarea indemnizației de concediu medical de recuperat de la Casa de Sănătate
- Eliminarea celor 5 zile de concediu medical suportate din Fondul de Salarii de către angajator
- Bonificații pentru contribuabilii care plătesc obligațiile în termen, cu aplicabilitate directă 10-20% și imediată
- Scutiri de impozite pentru angajări noi
- Extinderea scutirii pentru profitul reinvestit
- Amânarea la plată a creditelor bancare pentru persoanele juridice afectate, pe o perioadă de minimum două luni
- Acordarea de împrumuturi pentru IMM cu dobândă zero și garantate de stat pentru societățile aflate în dificultate
- Digitalizarea și debirocratizarea instituțiilor publice
- Eliminarea restricțiilor pentru angajarea zilierilor
- Eliminarea taxei pentru handicap sau înlocuirea cu achiziții de la unități protejate
- Modificarea plafonului pentru eșalonare fără garanții
- Eliminarea popririlor pe perioada forței majore pentru domeniile de activitate aflate în dificultate
- Scutiri de la plata impozitelor pe clădiri
- Obligativitatea legală de a se achita facturile furnizorilor în termen de maximum 45 zile
- Modificarea legislației fiscale în privința clienților incerți, a ajustării de TVA pentru aceștia și a eliminării plafonului de 30% pentru constituirea de provizioane pentru riscul de neîncasare a clienților
- Posibilitatea de a te înscrie la TVA la încasare în timp anului, nu doar la începutul acestuia
- Modificarea procedurii pentru obținerea certificatului de forță majoră și eliminarea taxei pentru obținerea acestuia