Planul strategic al Primăriei ca să ne dea jos din mașini și să ne urce pe biciclete și în autobuze
O firmă din Cluj-Napoca va reconfigura traseul pe care se desfășoară transportul public din Bistrița, redesenând benzile de circulație, pistele pentru bicicliști, trotuarele, spațiile verzi. Culoarul vizat e Strada Gării – Bdul. Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului.
Primăria are în vedere să descurajeze cât poate de mult traficul auto din oraș și propune să taie din benzile actuale de circulație pentru a crea culoare speciale pentru transportul public și pentru bicicliști, se arată în caietul de sarcini aferent licitației câștigate de Starcom Exim SRL din Cluj. Compania respectivă, pentru suma de 305.000 lei plus TVA, va pregăti documentația tehnico-economică a lucrărilor dorite de Primărie. În opinia unui cunoscut arhitect local consultat de BistritaBusiness.ro – care a dorit să rămână anonim – “implementarea acestui proiect va crea un haos în primă fază, pentru că bistrițenii se vor lăsa cu greu convinși să își lase autoturismele acasă. Crearea culoarelor speciale pentru autobuze prin tăierea unor fâșii din niște străzi și așa superaglomerate va duce la blocaje așa cum vedem în București, sau în alte orașe foarte mari. De aici derivă poate și speranța Primăriei: sătui de stat în blocaje, mulți oameni vor începe să folosească bicicleta sau transportul public. Și iată cum, primarul nostru destoinic a redus și noxele în oraș, l-a făcut aerisit și plin de oameni ce fac mișcare!“
Concret, ce își asumă proiectantul Starcom
„Proiectul trebuie să vizeze reamenajarea infrastructurii rutiere – pe coridorul deservit de transportul public, pentru creșterea nivelului de siguranță și eficiență în circulație și exploatare a rețelei de transport, cu asigurarea construirii traseelor pentru pietoni și bicicliști. Această activitate presupune modernizarea/reabilitarea și reamenajarea străzilor urbane de categoria 1 – Gării – B-dul Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului, cu trasee ale transportului public local de călători, în sensul cedării din spațiul rutier destinat inițial traficului motorizat a unor porțiuni pentru realizarea de trasee separate dedicate transportului public local de călători (coridoare separate fizic de restul traficului, bidirecționale). În cadrul infrastructurii rutiere existente se vor construi trasee pentru modurile de transport nemotorizate (trasee pentru biciclete și pietoni)” – se solicită prin caietul de sarcini.