SUBWAY, cel mai mare lanț de restaurante din lume, descalecă și la Bistrița
Cel mai mare operator de restaurante din lume, cu 45.000 de locații în 112 țări, se instalează și la Bistrița, începând cu 2018. Reprezentanții companiei au anunțat expansiunea, dar încă nu au precizat în care din cele două noi galerii comerciale din oraș vor face pasul.
Subway intenționează să deschidă zece unități noi în 2018, respectiv cinci în București, iar celelalte cinci în orașele Bistrița, Craiova, Târgu Mureș, Galați și Bacău. Anunțul a fost făcut de către Rumen Radev, development agent în România pentru Subway.
La Bistrița, crede BistrițaBusiness.ro, Subway va intra cel mai probabil în galeria comercială care va fi inaugurată de Element Developments lângă Selgros, care a anunțat deja un viitor food-court cu 5 restaurante. Galeria va fi deschisă în primăvara anului viitor.
“România este una dintre cele mai importante piețe europene pentru Subway, iar planurile noastre de expansiune pentru anul 2018 vor consolida și mai mult această poziție. Continuăm să ne concentrăm pe locații tradiționale, pietonale și mall-uri, dar și pe spații neconvenționale, cum ar fi drumuri cu trafic ridicat, benzinării, chiar și aeroporturi, precum cel din București”, a spus Radev, citat de Agerpres. Locațiile vor avea un stand cu legume întregi, plus noi spații de expunere pentru pâine și fursecuri. Vor exista, de asemenea, porturi de încărcare USB și Wi-Fi gratuit.
Subway a intrat pe piața din România în 2011, deschizând primul restaurant în aprilie 2012 și ajungând în prezent la 37 de restaurante, din care 16 în București.
Subway e cel mai mare lanț de restaurante din lume, cu aproape 45.000 de locații în 112 țări. El a fost fondat în 1965, în Bridgeport, Connecticut, de Fred DeLuca, un tânăr ce avea nevoie de bani pentru a-și susține visul de a deveni medic. DeLuca a împrumutat 1000 de dolari de la un prieten, doctorul Peter Buck, care a devenit partener al Subway. În primii 3 ani, compania s-a numit Pete’s Super Submarines. Dorința celor doi a fost de a oferi clienților o alternativă sănătoasă la mâncarea de tip fast-food: sandwich-uri din produse proaspete, construite sub ochii clientului, din ingredientele pe care acesta le alege. Compania insistă pe sloganul “Eat Fresh” (“Mănâncă proaspăt”) și își numește angajații “artiști ai sandwich-urilor”. Termenul de “submarines”, folosit prescurtat “subs”, e o denumire foarte populară în Occident, dată sandwich-urilor pregătite pe loc în baghete de diverse lungimi, care amintesc de forma unui submarin.
Subway este al doilea mare plătitor de publicitate din SUA, în sectorul fast-food, după McDonald’s. Un studiu din 2011 a arătat că Subway a contractat în acel an publicitate de 516 milioane dolari doar pe teritoriul SUA.