TeraSteel și-a propus pentru 2019 creșterea cu 30% a cifrei de afaceri

TeraSteel și-a propus pentru 2019 creșterea cu 30% a cifrei de afaceri

TeraSteel și-a propus pentru 2019 o creștere de 30% a cifrei de afaceri în contextul menținerii unei marje EBITDA de peste 10%, bazându-se pe evoluția pieței și pe consolidarea rețelei regionale de distribuție.

Istoric

Sub numele de Plastsistem, compania a fost înființată în 1994, acționariatul fiind compus din TeraPlast SA cu 17,9% și din persoane fizice. Până în 2006, compania a desfășurat activități de fabricare a produselor injectate, a tâmplăriei PVC și activități de comercializare a produselor complementare portofoliului TeraPlast. În 2007, participația TeraPlast în Plastsistem ajunge la 70,42%, iar activitatea acesteia este reorganizată pentru producția de panouri termoizolante cu spumă poliuretanică, fiind prima companie cu capital românesc care a pornit producția de panouri sandwich pe o linie continuă în România. Pe atunci mai existau în piață doar companii cu capital străin.

Șase ani mai târziu, în 2013, începe producția de structuri zincate, în urma unei investiții de 2,5 milioane de euro, finanțată în proporție de 50% din fonduri europene. În urma acestei investiții, compania oferă soluții complete sub forma halelor la cheie.

În 2017, Plastsistem devine TeraSteel și deschide TeraSteel Serbia – prima unitate de producție cu capital integral privat românesc, inaugurată în străinătate după 1990. Fabrica din Serbia produce tablă cutată autoportantă, panouri termoizolante cu spumă poliuretanică (PUR), spumă poliuretanică ignifugată (PIR) și vată minerală (MW), iar investiția de până acum în această unitate de producție se ridică la peste 7 milioane de euro.

În doar un an de activitate, TeraSteel Serbia a devenit unul dintre principalii furnizori de panouri sandwich din Europa Centrală și de Est. Structurile logistice și tehnologice moderne, echipa cu experiență în zone cheie și poziționarea celor două unități de producție oferă companiei TeraSteel avantajele competitive pentru a livra rapid cele mai bune produse.

 Rezultate în 2018

În 2018, cifra de afaceri a Grupului TeraPlast a crescut cu 91%, la 804,9 milioane de lei, în timp ce EBITDA consolidată a crescut cu 55%, la peste 65 milioane de lei. Rezultatele vin ca urmare a integrării noilor business-uri, a dezvoltării gamei de produse și a investițiilor constante în liniile de producție.

TeraSteel SA face parte, alături de Wetterbest și TeraSteel Serbia, din divizia Steel a Grupului TeraPlast. Aceasta a avut cea mai mare contribuție la veniturile consolidate ale Grupului TeraPlast în 2018. Cu o creștere de 181% față de 2017, divizia Steel a depășit 483 milioane de lei în 2018, în timp ce EBITDA a avut un avans de 120% în aceeași perioadă, la peste 41 milioane de lei.

Pe segmentul de panouri înregistrat creșteri de 52% a cifrei de afaceri și de 42% a EBITDA. Per total, TeraSteel SA a avut o cifră de afaceri de 222,65 mil. lei și venituri totale de 222,86 mil. lei. Profitul net a fost de 15,43 mil. lei. TeraSteel România și Serbia au vândut peste 3,1 milioane de metri pătrați de panouri termoizolante în 2018.

 Prognoză pentru 2019

Anul acesta, Grupul TeraPlast își extinde capacitățile de producție și își va consolida poziția pe piețele unde a identificat oportunități de creștere. Conform bugetului, grupul își propune o creștere de 36% a EBITDA, până la 88,9 milioane de lei, și o creștere a veniturilor cu 21,5%, la 977 milioane de lei. TeraSteel și-a propus pentru 2019 o creștere de 30% a cifrei de afaceri în contextul menținerii unei marje EBITDA de peste 10%, bazându-se pe evoluția pieței și pe consolidarea rețelei regionale de distribuție. Împreună cu unitatea de producție din Serbia, TeraSteel este un furnizor de top și un partener strategic în regiune, recunoscut pentru calitate și promptitudine în peste 25 de țări.

Categories: Business in top

About Author