Grupul TeraPlast: creștere de peste 50% a EBITDA în 2018

Grupul TeraPlast: creștere de peste 50% a EBITDA în 2018

 Cifra de afaceri a Grupului TeraPlast, cel mai mare producător de materiale de construcții cu capital românesc, a crescut cu 91% în 2018, la 804,9 milioane de lei, pe fondul avansului luat de Divizia Steel, susținută de extinderea pe piața din Serbia și consolidarea Depaco. În aceeași perioadă, EBITDA consolidată a Grupului a crescut cu 55%, la peste 65 milioane de de lei.

Rezultatele vin ca urmare a integrării, pe parcursul anului 2018, a unor noi business-uri, a dezvoltarii gamei de produse și a investițiilor constante în liniile de producție, proiecte care fac parte din strategia Grupului TeraPlast pe termen lung.

 „Anul 2018 continuă proiectele de dezvoltare şi confirmă succesul strategiei Grupului TeraPlast din ultimii ani. Am reușit, prin investiții susţinute, să ne consolidăm poziția pe piața din regiune, dezvoltându-ne toate ariile de activitate. Atât Divizia Steel cât şi Mase Plastice au înregistrat creşteri de două cifre. În 2018 am finalizat investiţia în secţia de reciclare PVC rigid, ceea ce plasează compania pe primul loc în România şi în top 10 reciclatori europeni, dupa capacitatea de producție. Prin proiectele de investiții prin schemele de ajutor de stat, în valoare de 15 milioane de euro, am pus bazele dezvoltării pe termen mediu a Grupului.”,  a declarat Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast.

Divizia Steel, formată din TeraSteel România, TeraSteel Serbia și Depaco, a avut o contribuţia principală la evoluția pozitivă a rezultatelor financiare ale Grupului. Astfel, vânzările Diviziei Steel au crescut în 2018 cu 181%  față de 2017, la peste 483 milioane de lei, în timp ce EBITDA a avut un avans de 120% în aceeași perioadă, ajungând la 41,3 milioane de lei.

TeraSteel Serbia a fost inaugurată la sfârșitul anului 2017, fiind prima fabrică din străinătate inaugurată după 1990 şi aflată integral în proprietatea unei firme româneşti. Pe lângă investiția inițială de peste 6,5 milioane euro în facilități de producție și capital de lucru, Grupul TeraPlast a investit în 2018 peste 1 milion de euro în linia de tablă cutată și modulul de vată minerală în Serbia. Pe parcursul anului 2018, TeraSteel România și TeraSteel Serbia au înregistrat vânzări de peste 3,1 milioane de metri pătrați de panouri termoizolante.

În același timp, Depaco, prin brandul Wetterbest, unul dintre principalii producători de sisteme pentru acoperișuri din industria locală, a vândut anul trecut peste 5 milioane de metri pătrați de țiglă metalică. Wetterbest face parte din Grupul TeraPlast din 2018. În prezent, este în curs de implementare o investiție de 5,2 milioane de euro, prin schema de ajutor de stat, dintre care 3,3 milioane euro din resurse proprii. Proiectul presupune deschiderea unei unităţi de producție într-o nouă locație cu o producție anuală cumulată de peste 10 milioane de metri pătrați de țiglă și profile. Tot în 2018, Școala Wetterbest a fost acreditată de Ministerul Educaţiei Naţionale, prin Autoritatea Națională pentru Calificări, și de Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială, ceea ce înseamnă recunoașterea cursului atât la nivel național, cât și la nivelul Uniunii Europene.

Divizia de Mase Plastice, care cuprinde liniile de business Instalații, Profile de tâmplărie, Granule, Producția de uși și ferestre și secția de reciclare PVC rigid, a înregistrat în 2018 vânzări de 321,5 milioane de lei și o valoare a indicatorului EBITDA de 24 milioane de lei.

TeraPlast SA și TeraGlass beneficiază, de asemenea, de ajutor de stat, fiind demarate investiții în valoare totală de 9,7 milioane de euro, ce vizează creșterea capacității de producție pentru produsele existene, diversificarea portofoliului și înființarea de noi locuri de munca.

În 2018, TeraPlast SA a produs peste 13.700 de km de țeavă, peste 6.900 de km de profile de tâmplărie PVC. În ceea ce privește TeraGlass, compania care deține portofoliul de produse pentru tâmplărie termoizolantă al Grupului TeraPlast, producția a fost de peste 123.000 de uși și ferestre, cu utilizarea capacității de producție la 90%.

Pentru 2019, Grupul TeraPlast are în vedere creșterea cotelor de piață și a acoperirii regionale, prin continuarea dezvoltării capacităților de producție, optimizarea portofoliului de produse și extinderea rețelei de distribuție.

Despre Grupul TeraPlast

Cu o tradiție de peste 120 de ani, Grupul TeraPlast este în prezent cel mai mare producător de materiale de construcții cu capital românesc. Portofoliul de produse al Grupului este structurat pe șase linii de business: Instalații & Amenajări, Profile tâmplărie, Granule, Panouri termoizolante, Fereste & Uși și Țiglă Metalică (prin brandul Wetterbest). Grupul TeraPlast a deschis în octombrie 2017 TeraSteel Serbia, prima fabrică aflată integral în proprietatea unei firme românești, inaugurată după 1990.

Începând cu 2 iulie 2008, cea mai mare companie din Grup – TeraPlast SA – este listată la Bursa de Valori București, sub simbolul TRP.

 

Categories: Business in top

About Author