Producătorul de materiale de construcții TeraPlast din Bistrița are în atenție Ucraina și analizează modul în care se poate implica în reconstrucția statului vecin.
“Strategia noastră de dezvoltare are o componentă regională solidă și căutăm oportunități dincolo de granițele României. Înainte de război nu am avut expunere pe Ucraina, prin urmare nu am resimțit un impact direct după declanșarea conflictului. Reconstrucția unei țări după distrugerile războiului este o provocare majoră și vrem să contribuim la refacerea acestei țări, să fim parte a soluției. Dincolo de calitatea produselor noastre, de competitivitatea lor, mizăm și pe o poziționare geografică bună, care ne poate aduce și un avantaj suplimentar. Fabrica noastră se află la doar 150 de kilometri de granița cu Ucraina. Distanța de la parcul din Sărățel până la Kiev este relativ similară cu cea până la Constanța. Ucraina este în atenția noastră din perspectiva dezvoltării pe termen mediu a grupului și analizăm modul în care ne putem implica”, este mesajul companiei.
Pe o piață a construcțiilor cu evoluții caracterizate de companie drept peste așteptări, Grupul TeraPlast a realizat în primele 3 trimestre un câștig pretaxare EBITDA de 48,53 milioane lei, cea mai mare parte a acestuia, respectiv suma de 44,27 milioane lei, fiind obținută pe sectorul de instalații. TeraPlast Bistrița (TRP) raportează la 9 luni venituri din contractele cu clienții în valoare de 563,68 milioane lei, cu 24,97% mai mari decât cele de 451,04 milioane lei din perioada similară a anului trecut. Este o performanță care vine pe fondul unei majorări cu 51% a exporturilor și a unei creșteri cu 28% a activității pe segmentul de instalații, denumit „nava amiral a grupului” în raportarea trimestrială. La nivelul profitului net, acesta este de doar 16,38 milioane lei, comparativ cu rezultatul excepțional de 231,63 milioane lei obținut din vânzarea diviziei metale către irlandezii de la Kingspan și a afacerilor de tâmplărie către Dynamic Selling Group.