Ce bănci au anunțat măsuri de amânare a ratelor atât pentru persoane fizice, cât și juridice
Criza generată de pandemia cu COVID-19 face mari probleme atât angajatorilor, cât și angajaților. Pe lângă măsurile economice anunțate de Guvern, și băncile sar în ajutorul celor afectați de coronavirus. Mai multe bănci din România au anunțat că amână ratele pentru persoanele fizice și juridice.
Banca Transilvania
Banca a anunțat încă de acum câteva zile că toți clienţii care au dificultăţi temporare la plata ratelor (fie de natură medicală, carantină, izolare, fie din cauza situaţiei economico-financiare conjuncturale) pot să contacteze banca pentru identificarea soluţiei potrivite. Facilităţile se aplică la solicitarea clienţilor afectaţi de actualul context, prin apelarea echipei Customer Care, disponibilă 24h/24 la numărul de telefon 0264 308 080.
Raiffeisen Bank
Banca anunță că dacă există situații de carantină, autoizolare sau alte situații speciale și consideră clientul că va avea probleme cu plata la timp a ratelor la credite, poate suna la 0800800555 (de luni până vineri între 9.00-20.00). În plus, creditele standard acordate de Raiffeisen Bank au, prin contract, opțiunea „vacanță trei rate”, de care clienții pot beneficia în această situație – asta înseamnă că pot opta să amâne rata la credit o lună, două sau trei.
Banca Românească
Banca Românească a decis că persoanele fizice care au contractat împrumuturi pot beneficia de suspendarea temporară, de până la 2 luni, a plății ratelor datorate. Astfel, pentru credite ipotecare, consum cu ipotecă sau nevoi personale, pe baza solicitărilor clienților făcute prin call center la numărul de telefon 021 304 81 00 sau pe site-ul băncii AICI, plata ratelor poate fi amânată pentru una sau două luni. Acest lucru înseamnă că ratele nu vor deveni scadente în perioada solicitată.
BRD
BRD anunță că pentru clienții persoane fizice ale căror venituri sunt afectate temporar de efectele pandemiei de Covid-19, banca are pregătite proceduri de amânare la plată pentru 1-3 rate, în concordanță cu nevoile lor.
Pentru clienții băncii a fost creată o adresă de mail dedicată celor care au nevoie să beneficieze de astfel de măsuri. Aceștia sunt rugați să scrie la: impreuna@brd.ro.
În ceea ce îi privește pe clienții care au micro-companiile (companii cu cifra de afaceri sub 1 milion de euro) și clienții Persoane Fizice Autorizate care sunt afectați temporar de efectele pandemiei de Covid-19, BRD a pregătit măsuri de sprijin care susțin continuarea fără întreruperi a activității, aplicate la cerere, în funcție de situația individuală a acestora:
- Prelungirea cu 3 luni a facilităților de credit pe termen scurt care expiră în următoarele 3 luni,
- Amânarea ratelor împrumuturilor pe termen mediu și lung, pentru o perioadă de până la 3 luni,
- Clienții micro-companii și Persoane Fizice Autorizate sunt rugați să îi contacteze în acest scop, prin e-mail sau telefon, pe responsabilii lor de clientelă.
ING Bank
Instituția bancară a decis că persoane fizice cu credite de nevoi personale și imobiliare care sunt afectați în mod tranzitoriu de pandemia de COVID-19 și care solicită în mod direct măsuri de sprijin pot aplica amânarea plății ratelor până la 2 luni, dar durata creditului va fi extinsă în concordanță, pentru a păstra același nivel pentru ratele lunare.
Clienții care au nevoie să apeleze la această opțiune sunt rugați să trimită un email la adresa: contact@ing.ro.
Credit Europe Bank
Pentru clienții persoane fizice care dețin credite ipotecare și sunt afectați direct de epidemia de COVID-19 cu privire la plata ratelor, Credit Europe Bank oferă soluții de la caz la caz, în baza cererilor, iar clienții sunt informați de bancă de pașii și documentația necesară pentru fiecare solicitare primită.
Pentru a evita deplasarea la unitățile CEB, unde este permisul accesul a maximum 3 clienți în același timp, Credit Europe Bank recomandă clienților utilizarea canalelor online alternative (cum ar fi Internet Banking) în contextul dat și apelarea serviciului de call center CEBLine la 0801.000.000 (număr apelabil din reţeaua Telekom România) sau 0750.000.000 (număr apelabil din orice reţea de telefonie fixă sau mobilă, inclusiv internaţional), disponibil non-stop.
BCR
Și BCR vine în sprijinul clienților afectați de criza generată de COVID-19. Pe lista măsurilor întrerinse de bancă sunt:
- perioadă de grație de trei luni la plata ratelor de credit,
- reducerea ratei la credit pe o perioadă limitată de timp,
- extinderea perioadei de derulare a creditului, pentru a diminua suma lunară de plată.
”În cazul întreprinderilor mici și mijlocii, în linie cu autoritățile de reglementare, vom prelungi facilitățile de creditare pentru capital de lucru care au scadență până la sfârșitul lunii iunie, astfel încât să le ajutăm să își desfășoare activitatea normal în această perioadă dificilă”, precizează reprezentanții băncii.
Garanti BBVA
Dacă sunt în carantină, auto-izolare sau afectați temporar de COVID-19, pentru persoanele fizice, cu credite ipotecare sau de nevoi personale, pot contacta banca prin e-mail la contact@garantibbva.ro. În baza cererilor, banca le poate amâna plata ratelor cu până la 3 luni.
În ceea ce privește persoanele juridice, daca sunt în carantina, auto-izolare sau întampină alte probleme ce le împiedică să achite la timp creditele, acestea sunt rugate să contacteze agenția de care aparțin prin telefon sau e-mail pentru a găsi împreună o soluție care să îi ajute să depășească această perioadă.
CEC Bank
Și CEC a anunțat măsauri care vin în spijinul clienților. Aceștia pot amânarea pentru 30 de zile a plății ratelor la creditele acordate persoanelor fizice.
De asemenea, CEC Bank sfătuiește clienții care au acces la soluții de plăți la distanță (internet banking sau/și mobile banking), să își ramburseze ratele chiar și în această perioadă, având în vedere că la următoarea scadență vor avea o presiune mai mare asupra bugetului, având de rambursat și rata amânată, dar și rata scadentă din luna respectivă.