COMELF, afectată de criza metalului adusă de războiul din Ucraina

COMELF, afectată de criza metalului adusă de războiul din Ucraina

Unul dintre cei mai mari producători de utilaje terasiere și echipamente pentru industria energetică, COMELF SA, și-a publicat rezultatele financiare pentru trimestrul I din acest an, afectate evident de războiul din Ucraina.

“Declanșarea conflictului din Ucraina, în Februarie 2022, a avut ca și consecință imediată, o criză temporară de metal, materie primă de bază pentru COMELF SA, pe fondul căreia prețul acestuia a crescut accelerat, ajungându-se la dublarea lui într-un termen foarte scurt. În aceste condiții, am fost nevoiți să reluăm, urgent, discuțiile și negocierile cu clienții care aveau comenzi deja plasate pentru care nu era asigurată materia primă, concomitent cu operațiunile de identificare furnizori și achiziție materie primă, bazat pe accept și confirmări de la clienți.” – explică executivul companiei bistrițene într-un raport către Bursa de Valori București.

“De asemenea, s-a schimbat total modalitatea de decontare a materialelor, majoritatea furnizorilor solicitând plăți în avans, la plasare comenzi, urmate de termene de plată foarte mici. În acest context, pe fondul dublării prețurilor și al termenelor scurte de plată, în paralel cu menținerea termenelor de încasare de la clienți, compania a angajat un credit bancar suplimentar, în valoare de 1.500.000 EUR, pentru susținerea activității curente și a programului de investiții în derulare (…) AGOA a aprobat în 27.04.2022, BVC-ul pentru anul 2022, programul de investiții aferent anului 2022, organigrama companiei și limita maximă de creditare pentru anul curent, cu mențiunea că s-a discutat deja de o rectificare bugetară la mijlocul anului curent, având în vedere efectele actualului conflict din Ucraina asupra prețului materiilor prime care, direct, se reflectă în prețul de vânzare și în cifra de afaceri” – mai spune conducerea Comelf.

În primul trimestru din 2022, compania a avut venituri operaționale de 42,8 mil. lei (în creștere față de T1 din 2021), dar un profit de 0,59 mil. lei, față de 1,2 mil. lei în aceeași perioadă a anului trecut.

Categories: Brands, Bursa, Business in top

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*