E gata proiectul de promovare turistică a României! Vezi ce obiective din Bistrița-Năsăud au fost incluse!
La Guvern a fost finalizat proiectul care va transforma turismul din România, pe modelul țărilor din Occident. Proiectul România Atractivă numără 275 de obiective turistice împărţite în 12 rute care promovează istoria, cultura şi peisajele naturale din România.
O analiză a Bistrița Business arată că județul Bistrița Năsăud este prezent cu mai multe obiective turistice, grupate în 6 din cele 12 rute propuse:
- Ruta castelelor: Castelul Arcalia și Castelul Beclean (fostul sediu al Primăriei) – dintr-un total de 21 obiective
- Ruta gastronomiei tradiționale românești: Zona viticolă Lechința – cu accent pe Crama Jelna -, Păstrăvăria Rin, Atelierul de pâine tradițională (Valea Bârgăului), alți membri ai Asociației Produs în Bistrița-Năsăud (un total de 30 de județe/zone incluse)
- Ruta bisericilor fortificate: Bisericile evanghelice Jelna și Herina și Biserica reformată Șieu Odorhei – (dintr-un total de 15 obiective)
- Ruta bisericilor de lemn : Biserica de lemn “Sf. Prooroc Ilie” din Petriș (dintr-un total de 53 de obiective)
- Ruta castrelor romane: Castrul roman Ilișua (dintr-un total de 22 obiective)
- Ruta cetăților: Cetatea Ciceului și Cetatea Medievală Bistrița (dintr-un total de 31 obiective)
Platforma România Atractivă, un proiect pentru promovarea turistică a României, este administrată de două companii private, anume Terra Building şi Eventya, sub supravegherea reprezentanţilor Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene.
Proiectul este singurul proiect de promovare turistică a ţării din PNRR, iar ministerul este autoritatea care a contractat şi a asigurat implementarea proiectului. Proiectul este printre puţinele finalizate prin PNRR, iar bugetul proiectului a fost de 8,6 mil. euro şi a acoperit trei componente, anume crearea platformei digitale, digitalizarea şi marcarea celor 275 de obiective turistice incluse în program, precum şi derularea unor campanii de promovare pe plan intern şi internaţional.
„Contractul de servicii a fost atribuit Asocierii Terra Building – Eventya, în cadrul căruia Terra Building se ocupă de infrastructura necesară, iar Eventya gestionează dezvoltarea aplicaţiilor mobile şi a conţinutului multimedia de promovare turistică“, spun reprezentanţii MIPE.
Platforma România Atractivă, un proiect pentru promovarea turistică a României, este administrată de două companii private, anume Terra Building şi Eventya, sub supravegherea reprezentanţilor Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene.
VEZI CELE 12 RUTE TURISTICE ALE ROMÂNIEI