Compania bistrițeană Transilvania Broker vrea să fie liderul pieței: “Tot ce facem ne va duce acolo!”
“Fără să vrea să ajungă acolo cu orice preț, Transilvania Broker (TBK) va deveni lider de piață, ca rezultat al tuturor acțiunilor din ultimii ani”, spune directorul general al companiei bistrițene, Dan Niculae, într-un interviu acordat Economica.
De ani de zile, primele două locuri în topul brokerilor de asigurări sunt ocupate de Marsh România (subsidiară a grupului american omonim, cel mai mare din lume) și Safety Broker, lider în retail, compania lui Viorel Vasile, fondator și primul președinte al patronatului brokerilor (PRBAR).
Dan Niculae, directorul general al Transilvania Broker (TBK), intermediar de top 5 în asigurări și singura firmă din domeniu listată la Bursă, spune că recenta campanie de recrutare a TBK, unică în felul ei, a deranjat mai mulți concurenți redutabili și a provocat plecări din asociația profesională a brokerilor de asigurare, dar aceasta a fost cu totul legală și ea va continua.
Reamintim că Transilvania Broker a trimis mai multe scrisori către agenți ai concurenților din intermediere și ai firmelor de asigurare, prezentându-le acestora condiții avantajoase de colaborare.
A urmat un întreg iureș, generat în primă fază de PRBAR, organizația patronală care a acuzat TBK de acțiuni neconcurențiale și lipsite de etică și de încercări necolegiale de racola agenți. Scandalul a continuat prin plecarea din UNSICAR a mai multor brokeri, printre care liderul Safety, care a acuzat asociația nu a luat măsuri suficient de ferme în cazul TBK, inclusiv discutarea excluderii din UNSICAR.
În final, UNSICAR, după ce și-a angajat avocați și a purtat și o discuție cu avocații TBK și-a anunțat membrii că nu va discuta sub nicio formă problema acțiunii TBK, deoarece o consideră perfect legală și etică. Mai mult, UNSICAR a lansat o serie de trainguri în domeniul legislației concurenței, în urma discuțiilor pe marginea subiectului mai sus amintit.
În ceea ce privește efectele campaniei, Niculae spune doar că totul „este în grafic” și că există deja discuții antamate și negocieri cu mai mulți ageni atrași de oferta din broșuri. De altfel campania, spune directorul TBK, este doar primul pas dintr-o strategie mai amplă care vizează creșterea afacerilor. ” Niciodată nu sunt suficienți colaboratori”, a adăugat el. TBK are în prezent 1.400 de colaboratori, fiind una dintre firmele cele mai mari din acest punct de vedere.
TBK este în acest moment lider la capitolul profitabilitate și la valoarea comisionului mediu acordat agenților (18%) și a avut venituri de 425 mil. lei în 2020.