Darius Simionca: Lucrăm la un concept spectaculos pentru Castelul Dracula de la Tihuța!
Noul proprietar al hotelului Dracula de la Tihuța – familia Simionca (Îndemânarea Construct) – a preluat oficial, în decembrie, complexul turistic și s-a apucat de creionat viitoarele investiții în reabilitare și modernizare. Ce urmează ne spune Darius Simionca, cel care coordonează proiectul Hotel Dracula.
Q: Ați reușit preluarea hotelului, care sunt pașii următori?
Darius Simionca: A fost un proces de durată, câteva luni de la data achiziției prin licitație, dar am finalizat toate documentele în luna decembrie. În paralel, am început munca la proiectare. Am adunat câteva <<minți luminate>> din zona de arhitectură, design, cultură, turism și management hotelier și am făcut împreună mai multe ședinte de brainstorming, din care au reieșit câteva variante spectaculoase de reabilitare, modernizare, chiar extindere a complexului turistic. Încă lucrăm intens la faza de concept și proiect, dar sunt convins că până la toamnă vom avea gata documentația și avizele necesare și o să trecem la faza de execuție.
Q: Ne puteți dezvălui câte ceva din ce ați gândit?
D.S.: Foarte puțin în momentul acesta, dar promit că în momentul în care va fi gata conceptul îl vom prezenta public. O mică parte din el va rămâne o surpriză de final, când vor fi gata lucrările. Ideea e că vrem să dezvoltăm pe conceptul de castel tematic, de Dracula, de mister, dar într-o nouă viziune.
Q: Pentru ce fel de turiști veți dezvolta acest concept?
D.S.: Cred că vom miza foarte mult pe pachete turistice, pe evenimente și pe atragerea de turiști străini, dar nu îi vom uita nici pe turiștii bistrițeni sau din alte județe ale României. Ne propunem însă să ocupăm o nișă puțin mai elitistă, să-i spunem.
Q: Când estimați că va fi gata investiția?
D.S.: Va fi un proiect de amploare, evaluat la multe milioane de euro, cu lucrări deosebite, probabil că implementarea lui completă va dura 2-3 ani. Nu ne grăbim, vrem să iasă ceva special, care să dăinuiască măcar câteva generații. Între timp, ne dorim să ținem legătura cu publicul, cu turiștii, cu iubitorii de munte și de Dracula, și vom face periodic informări cu privire la derularea proiectului nostru. Castelul lui Dracula, localizat chiar de Bram Stoker în Pasul Bârgăului (Borgo Pass), este un simbol al județului și al Transilvaniei, iar oamenii sunt dornici să afle informații despre ceva care, într-un fel, le aparține. Pentru cei cărora le este dor de vechiul Castel Dracula, avem un video realizat recent de Home Imob, o agenție imobiliară specializată pe servicii în domeniul turismului. Cititorii îl pot vedea mai jos. Abia așteptăm să refacem acest video peste 2-3 ani, cu noul concept al complexului.