EXCLUSIV : RAAL Bistrița prognozează un plus record de 18 mil. euro în 2018, mizând și pe industria autovehiculelor electrice
Compania RAAL, cea mai valoroasă afacere cu capital românesc din județ, și-a prognozat o creștere de 30% în 2018, cu 18 milioane de euro mai mult decât a înregistrat în 2017, conform bugetului aprobat în AGA acum câteva săptămâni.
După ce în 2017 a reușit venituri record, de aproape 60 de mil. euro (+8,5 mil. euro față de anul anterior), producătorul de radiatoare din aluminiu RAAL Bistrița schimbă viteza și își propune un plus de 18 mil. euro în acest an, adică 78 mil. euro. Ar însemna practic dublarea veniturilor în numai șapte ani, dacă ținem cont că în 2011 societatea realiza doar 37,7 mil. euro. În același timp, RAAL vrea să obțină un profit brut de 3,1 mil. euro, față de cca. 2 mil. euro în 2017. Dacă aceste planuri vor fi puse în practică în 2018, RAAL ar putea deveni a treia cea mai valoroasă companie din județ, după LEONI Wiring Systems RO, depășind ITALTEXTIL Sărata, cu conditia ca ROMBAT sa nu scada sub rezultatele din 2017 (82 mil. euro)
Compania dorește creșterea vânzărilor prin abordarea la o scară mare a domeniului auto, simultan cu creșterea vânzărilor pentru piața tradițională – a utilajelor de construcții sau agricole și a aplicațiilor industriale. Plusul prognozat va veni dinspre clienții noi, având în vedere volumul mare de prototipuri comandate de aceștia, dar și dinspre clienții existenți, careu și-au multiplicat comenzile în 2017. RAAL mizează foarte mult și pe clienții din automotive care solicită schimbatoare de căldură destinate vehiculelor hibride și electrice. În plus, compania vrea să valorifice la maximum investițiile puse în funcțiune în ultimii doi ani, vrea investiții noi (pentru care a alocat cca. 40 mil. euro), vrea procese tehnologice și produse noi destinate producătorilor de vehicule hibride și electrice.
Primele dintre investițiile noi, spun surse din mediul de business, ar fi o unitate de producție pe strada Zefirului, în Bistrița, și una în comuna Lechința. Principalul motiv al unei investiții în localitatea respectivă ar fi forța de muncă, încă disponibilă în acea zonă a județului. În plus, cu o fabrică mare în zona lor, oamenii din Lechința și împrejurimi ar renunța la naveta obositoare la Leoni, pentru un serviciu, încă mai bine plătit, aproape de casă.