Fonduri europene de 150 mil. euro pentru digitalizarea IMM-urilor românești
Pentru achiziții de echipamente și servicii digitale, firmele mici și mijlocii românești, cu profil IT și non-IT, vor putea obține în curând fonduri europene într-un program de digitalizare în valoare totală de 150 de mil. euro, aprobat de Guvern.
“Implementarea Programului de digitalizare dedicat IMM-urilor a fost adoptată în contextul în care studiile Băncii Europene de Investiţii, companiile extrem de digitalizate au făcut faţă mult mai uşor crizei cauzate de pandemia COVID-19. Şi din acest motiv, este esenţială accelerarea digitalizării economiei. Bugetul alocat este de 150 mil. euro, din care 127,5 milioane euro fonduri europene. Activităţile finanţate vor viza dezvoltarea de produse inovative în domeniul TIC, precum şi digitalizarea IMM-urilor din alte industrii”, se menţionează în comunicat”, anunță Ministerul Fondurilor Europene.
Activități sprijinite pentru microîntreprinderi și IMM-uri:
1. Activități pentru dezvoltarea de produse inovative în domeniul TIC, precum:
– achiziția de hardware TIC și a altor dispozitive aferente, inclusiv cheltuieli de instalare, configurare și punere în funcțiune;
– amenajarea centrului de date în care se vor instala echipamentele TIC;
– achiziția/ dezvoltarea de aplicații software/ licențe necesare implementării proiectului, configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente, achiziționarea și implementarea de soluții de semnătură electronică;
– cercetare industrială sau dezvoltare experimentală;
– instruirea personalului care va utiliza produsele implementate/achiziționate și a personalului care va asigura mentenanța.
2. Activități de digitalizare a IMM-urilor, altele decât cele care au ca obiect principal de activitate TIC, precum:
– achiziția de hardware TIC și a altor dispozitive si echipamente aferente, inclusiv cheltuieli de instalare, configurare, punere în funcțiune, justificate din punct de vedere al implementării proiectului;
– realizarea rețelei LAN necesară pentru implementarea proiectului;
– achiziția și/sau dezvoltarea aplicațiilor software/licențelor necesare implementării proiectului, configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente;
– achiziția unui website de prezentare a companiei;
– achiziția unui nume de domeniu nou “.ro” direct de la furnizorul național;
– achiziția soluției de semnătură electronică;
– achiziția de aplicații informatice specifice pentru persoanele cu dizabilități.