O firmă din Satu Mare va moderniza din rădăcini gara din Beclean, pentru 44,2 mil. lei
O asociere de firme condusă de CONSTRUCT ING din Negrești Oaș (Satu Mare) va moderniza gările din Beclean și Dej, în urma licitației desfășurate de Regionala CFR Cluj. Contractul pentru Beclean este de 44,2 milioane lei.
Companiile CONSTRUCT I.N.G. (Satu Mare), PRIMA CONSTRUCT (Iași), PRO AMI’S CONSULTING S.R.L. (Iași) și I.S.P.C.F. (București) au la dispoziție 93 de luni să modernizeze din rădăcini gara Beclean pe Someș, finanțarea venind din fonduri europene.
“Pornind de la condițiile tehnice actuale, necorespunzătoare, oferite călătorilor, este necesară demolarea corpului existent al clădirii pt. călători, având în vedere că nu se respectă aliniamentele și distanțele min. de siguranță față de str. Bobâlna (accesul în clădirea de călători se realizează dir. din trotuarul de 1m, fără rampe pt. acces persoane cu dizabilități), axul de perspectivă din esplanada nou creată a localit. necesită o volumetrie care să sublinieze f-tiunea principală, de stație de cale ferată. Se va construi un corp de clădire nou pt. călători cu un regim de înălțime Parter+1Etaj, cu spațiile și dotările af. necesare f-tionarii unei stații moderne de cale ferată, cu retragere de la strada principală, pt. facilitarea accesului persoanelor cu dizabilități și evacuarea în condiții de siguranță a călătorilor din zonele de acces/așteptare.” – se arată în propunerea arhitecților.
“Se vor realiza săli de așteptare pt. călători, spațiu pt. „mama și copil” dotat corespunzător, grupuri sanitare separate pe sexe, grup sanitar pt. persoane cu dizabilități, spații tehnice pt.Servere, TEG, IDSAI și centrala termică, spații administrative, case de bilete, casierie, birou șef stație călători, spații comerciale. În clădirea administrativă, spațiile de la parter își vor schimba f-tiunea, din spații tehnice și ateliere în spațiu pt. alimentație publică. Se reabilitează peronul de la linia 2, care va fi prev.cu rampe de acces. Pt. marcare zone periculoase: margini de peron, începutul rampelor și al scărilor, se prevăd marcaje direcționale, colorate și tactile. Peronul va fi dotat cu: bănci pt. călători tip antivandal, automate de bilete, afișaj electr. cu timpi de sosire și plecare în/din stație, wi-fi, panouri informative, hărți de interes, panouri publicitare, coșuri de gunoi pt. colectarea selectivă a deșeurilor, sistem suprav. video, difuzoare pt. muzică ambientală, informare audio–anunț timpi de sosire și plecare în/din stație.Clădirea nouă de călători va avea un portic cu f-tie similară celui anterior desființat, cu rol de protejare a zonelor de așteptare pt. călători amplasate pe peronul liniei 2.Liniile rămân pe amplasam. existent. Se vor face lucrări de reparații la linia 2. Construcțiile cu caracter temporar vor fi demolate, spațiile verzi vor fi reamenajate. Vor fi montate bănci de așteptare, coșuri de gunoi pt. colectare selectivă, ghidajul călătorilor va fi asigurat de pictograme, se vor amenaja zone pt. parcarea autoturismelor, rastele pt. biciclete, rampe de acces la clădire, peroane pt. pers. cu dizabilități.” – mai spun arhitecții în propunerea lor tehnică.