Profitul Raiffeisen Bank a scăzut de la 384 mil. lei la 280 mil. lei
Raiffeisen Bank a încheiat primul semestru al acestui an cu un profit net de 280 mil. lei, în scădere faţă de cel realizat în aceeaşi perioadă din 2019, de 384 mil. lei, conform unui comunicat al băncii.
Acesta arată că activele totale ale Raiffeisen Bank au atins valoarea de 46,1 mld. lei (creştere de 7% an la an). Activitatea de creditare a continuat să crească, iar soldul creditelor acordate clienţilor băncii a ajuns la 28,5 mld. lei, în creştere cu 4%, faţă de intervalul similar al anului 2019.
Profitul în primul semestru al anului 2020 a scăzut cu 27% faţă de 30 iunie 2019, pe fondul deteriorării mediului macroeconomic, în contextul pandemiei COVID-19, apreciază reprezentanţii instituţiei de credit. Sursele citate menţionează că, deşi costul riscului a crescut cu 62% în comparaţie cu primul semestru al anului 2019, banca şi-a menţinut un profil de risc sănătos, iar provizioanele suplimentare au fost constituite pentru eventuale dificultăţi viitoare ale unor clienţi în rambursarea creditelor. Până acum majoritatea provizioanele făcute de bancă sunt doar măsuri de precauţie, iar moratoriul public, opţiunea băncii de amânarea a trei rate, precum şi alte măsuri guvernamentale au contribuit la menţinerea unui echilibru bun între rezolvarea problemelor clienţilor şi performanţa portofoliului de credite.
Steven van Groningen, preşedinte & CEO Raiffeisen Bank, a subliniat: “Sunt mulţumit că în ciuda situaţiei fără precedent în care ne aflăm, veniturile băncii au crescut în primul semestru din 2020, ajungând la aproximativ 1,3 mld. lei, cu 2% mai mult decât în semestrul 1 din 2019. Ritmul de creştere a creditelor nete (4% an pe an) a fost un factor important în menţinerea veniturilor băncii pe un trend ascendent. Merită să menţionăm faptul că depozitele şi lichidităţile clienţilor în conturi curente au crescut mult în prima parte a acestui an, astfel că putem vorbi de o majorare de 15%, de la an la an, dovedind încrederea de care ne bucurăm, dar şi responsabilitatea mare pe care o avem faţă de clienţii noştri”.
Cheltuielile operaţionale ale Raiffeisen Bank au crescut mai ales din costurile cu personalul şi din cheltuielile făcute în zona de IT, în strânsă corelaţie cu strategia de a investi mai mult în aceşti doi piloni importanţi pentru succesul şi viitorul băncii: oamenii şi creşterea capabilităţilor digitale.
În perioada stării de urgenţă (martie-mai), instituţia bancară a procesat peste 27.000 de cereri de suspendare la plată ale clienţilor persoane fizice şi peste 3000 ale IMM-urilor şi companiilor mari, maia rată comunicatul.