Punctele Gastronomice Locale, o tentantă idee de business pentru văile Ilvelor
Centrul de Cercetare, Inovare, Proiectare și Formare Profesională Silvania, în colaborare cu Asociația Forumul Montan din România Filiala Bistrița-Năăsud și Agenția Națională a Zonei Montane, a organizat în perioada 07 – 09 martie a.c. o serie de cursuri pentru promovarea conceptului de Puncte Gastronomice Locale (PGL).
Primul curs l-a avut drept gazdă pe Emil Iugan, inițiatorul proiectului și director general al companiei Silvania, iar printre vorbitori a fost și prof. univ. dr. Radu Rey, membru de onoare al Academiei Române și director al Centrului de Economică Montană – CEMONT. La eveniment participat 42 de persoane de pe văile Ilvelor și Someșului, interesate de a dezvolta Puncte Gastronomice Locale în gospodăriile lor, contribuind astfel la dezvoltarea ofertei turistice locale. “Participarea lor ne demonstrează că există deschidere și un interes crescut al gospodarilor din zona montană pentru înființarea de Puncte Gastronomice Locale, înțelegând că în acest fel pot contribui la creșterea veniturilor proprii prin valorificarea materiilor prime și produselor din gospodărie, sporind astfel dezvoltarea locală. Pentru turiștii români și străini, Punctele Gastronomice Locale reprezintă accesul la produsele și preparatele specifice zonelor noastre, dar și întâlnirea directă cu producătorii și/sau vizitarea gospodăriilor și satelor românești.” – au spus reprezentanții Centrului.
Punctele Gastronomice Locale sunt unități de alimentație publică de tip familial, care oferă doritorilor produse și preparate alimentare specifice zonelor geografice ale României. În Bistrița-Năsăud, sunt deja 5 puncte gastronomice locale care funcționează în mediul rural.