Robert Sighiartău: Trebuie să trecem la o altă dinamică de dezvoltare a județului! Vreau ca Poarta Transilvaniei să fie un brand cunoscut!

Robert Sighiartău: Trebuie să trecem la o altă dinamică de dezvoltare a județului! Vreau ca Poarta Transilvaniei să fie un brand cunoscut!

Robert Sighiartău, candidatul PNL la președinția Consiliului Județean Bistrița Năsăud, a discutat vineri la Silvania Internațional despre importanța parteneriatului dintre administrația județeană și investitorii și comunitățile locale. “Consiliul Județean trebuie să fie partener activ al comunităților locale și al investitorilor locali. Trebuie să trecem la o altă dinamică de dezvoltare a județului”, spune Robert Sighiartău.

Candidatul PNL la președinția Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Robert Sighiartău, a pus accent pe necesitatea implementării unor proiecte de infrastructură mare care vor conduce la dezvoltarea, atât a economiei județului, turismului, dar și a afacerilor locale, care vor avea ca rezultat creșterea bunăstării locuitorilor județului.

Județul acesta trebuie să se dezvolte: de la economia locală, la tinerii care trebuie să rămână aici, la forța de muncă, la salarii mai bune. Trebuie să facem niște lucruri care nu s-au făcut: de la infrastructura mare – drum expres, drumuri de legătură rapide de la Bistrița la Cluj și Bistrița-Suceava, la legături turistice, care nu s-au făcut timp de peste 30 de ani. Un exemplu ar fi Pasul Rotunda care leagă trei zone importante: Maramureș, Bucovina și Bistrița-Năsăud, fiindcă nu vin deloc turiști la noi în județ. Poarta Transilvaniei este un brand care există doar pe hârtie. Toate aceste lucruri se pot face de Consiliul Județean. Doar că, trebuie să vină cineva să se implice, să ia proiectele de la București și să le facă. Și avem exemplul lui Ilie Bolojan de la Bihor, care în trei ani și jumătate de mandat a reușit să facă șapte centuri ocolitoare, patru parcuri industriale, un inel metropolitan la Oradea și un drum de promovare a turismului, undeva în Munții Apuseni, legătură cu județul Alba.

La noi s-au investit niște bani în drumuri județene și în spitalul județean, de patru ori mai mulți decât ar fi fost normal, dar ceva concret pentru anii ce urmează, nu există. Nu există viziune. Eu tocmai asta vreau să fac pentru județ: infrastructura mare, legăturile turistice, să investim și să facem din Poarta Transilvaniei un brand”, a spus Robert Sighiartău.

Potrivit candidatului liberal, administrația județeană trebuie să se implice activ pentru dezvoltarea mediului de afaceri local.

Trebuie ținut cont de contextul local, regional și global. Dacă nu ne adaptăm la nevoile de astăzi și nu avem o viziune nouă pentru următorii 5 – 10 ani: cum ne dezvoltăm în raport cu celelalte județe, cum aducem investitori noi în zonă, cum îi ajutăm pe investitorii locali – județul Bistrița-Năsăud va rămâne pe un loc codaș la venitul pe cap de locuitor. Vom rămâne izolați de infrastructura mare, fiindcă toate investițiile viitoare vor veni pe lângă autostrada Transilvania,  care trece prin Bihor, prin Sălaj și alte zone. 

Consiliul Județean trebuie să fie partener activ al business-urilor locale,  să facă lobby direct, să organizeze întâlniri cu oameni de afaceri din alte țări.

Trebuie să trecem la o altă dinamică de dezvoltare, trebuie curaj și energie, altfel rămânem la stadiul de drumuri județene care după 5-8 ani încep să se spargă”, a subliniat Robert Sighiartău.

Totodată, în opinia candidatului liberal, comunitățile locale trebuie susținute și odată cu acestea investitorii locali care creează și oferă locuri de muncă. În ceea ce privește procesatorii de lemn, activitate specifică și firmei Silvania International, aceștia ar trebui ajutați mult mai mult, atât de administrațiile locale cât mai ales de guvern.

Categories: Bursa, Local

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*