Alin Ioaneș, ROMBAT: 2025 va fi un an de creștere puternică!

Alin Ioaneș, ROMBAT: 2025 va fi un an de creștere puternică!

Alin Ioaneș, CEO al ROMBAT SA, a participat la evenimentul Automotive Forum 2024 organizat de Automotive Today și The Diplomat-Bucharest. Declarațiile sale sunt de natură să aducă optimism companiei bistrițene, cel puțin pentru 2025.

„În urmă cu un an, cuvântul-cheie era sustenabilitate și toată lumea vorbea despre sustenabilitate. Astăzi, toată lumea vorbește despre competitivitate și despre cum putem rămâne competitivi. Mă tem că ne-am concentrat prea mult pe sustenabilitate și am uitat cum să rămânem competitivi. Sustenabilitatea nu vine fără costuri și fără investiții majore.

Trăim într-o lume în care concurăm cu companii de pe alte piețe și continente. Trebuie să rămânem competitivi în anumite circumstanțe dificile. Ni se cere să conducem companii, să performăm, dar această performanță este direct corelată cu mediul economic în care ne desfășurăm activitatea. Atât timp cât acest mediu nu ne ajută să ne mișcăm în direcția corectă, s-ar putea să avem probleme.

Am crescut sustenabil, suntem în cel mai bun an al existenței noastre, am integrat noi produse, noi linii de fabricație, dar am ajuns în punctul în care orice investiție pe care vrem să o facem este greu de justificat pentru că nu mai avem acel bottom line care să ne permită să susținem o altă investiție.

„Orice investitor calculează un randament al investiției pe o anumită perioadă de timp. Noi suntem cumva într-o capcană: vrem să facem investiții pentru a fi mai eficienți și mai competitivi, dar în același timp nu reușim să generăm rezultatele de care avem nevoie.

Avem oameni talentați, ingineri extraordinari, oameni foarte creativi și resursele umane de care avem nevoie. Este important să atragem acești oameni, să îi păstrăm și să îi motivăm, dar aceste lucruri nu sunt suficiente. De asemenea, este important să avem un mediu economic prietenos în care să ne desfășurăm activitatea și în care să progresăm.

Este foarte important ca industria auto să aibă o voce comună și ca România să aibă o strategie de țară și o listă de priorități care să includă și această industrie care produce 13% din PIB.

Vedem că există o preocupare nu doar în industria auto cu privire la dinamica anului 2025. Sunt multe necunoscute atât în zona geopolitică, cât și în alte domenii. Lucrăm cu diferite scenarii și, desigur, există și un scenariu pesimist pe masă.

Din perspectiva noastră, 2025 va fi un an cu o creștere semnificativă comparativ cu 2024, care a adus, de asemenea, o creștere semnificativă comparativ cu 2023.”

Categories: Brands, Bursa, Business in top

About Author