Afacerea care a înghițit etajul 3 din Winmarkt zboară spre venituri de 1 milion de euro

Afacerea care a înghițit etajul 3 din Winmarkt zboară spre venituri de 1 milion de euro

Compania bistrițeană Guzu&Kraft se apropie în acest an de pragul de 1 milion de euro venituri din afaceri cu jucării, spații de joacă și saloane de înfrumusețare. Firma care ocupă întregul etaj 3 al Complexului Winmarkt este deținută de antreprenorul Ioan Guzu.

Afacerea bistrițeanului a pornit la drum în 2007, cu salonul de bronzat Soleil. La acea vreme mai exista un singur salon de bronzat în Bistrița și clientela era în creștere. Deși locuia în Germania, Ioan Guzu și-au spus că businessul acesta poate fi motivul revenirii acasă. După îndelungi tatonări ale pieței, a ales un spațiu în Winmarkt, la etajul 3 (unde Soleil funcționează și astăzi) și a pornit în această aventură. De Soleil s-au legat practic următoarele afaceri. La doar două luni după inaugurarea salonului de bronzat, familia Guzu a decis să deschidă un magazin cu haine pentru copii, inspirată fiind de multele târguri de profil pe care le-a vizitat în Germania. Astfel, lângă Soleil și-a făcut apariția Kidorabil, un shop cu branduri de haine foarte cunoscute în Germania, Olanda, Italia, Spania. De la haine la jucării nu a fost decât un pas, deoarece clienții ce veneau la Kidorabil au cerut pentru copiii lor jucării de calitate, originale. Soții Guzu le-au ascultat dorințele și au adus la Bistrița unele dintre cele mai tari branduri de jucării din lume. Desigur, acest raion trebuia să poarte un nume și acesta a fost Universul Jucăriilor. Afacerea a căpătat dimensiuni și în cifre, dar și în spațiu, astfel că la 1 decembrie 2014 a ajuns să ocupe tot etajul 3 (peste 800 mp) al complexului Winmarkt. Anul 2015 a adus alte două afaceri conexe, anume magazinul online www.strollers.ro (care astăzi vinde peste 50.000 de produse, în toată țara) și spațiul de joacă Jungle Park. Ultima investiție realizată de proprietari chiar în 2018 este salonul de remodelare corporală Seductive.

“Ne-am dorit foarte mult o afacere în Bistrița și de acolo s-au legat toate celelalte. Nu a fost deloc ușor drumul nostru, mai ales că am fost cumva mereu înaintea pieței și a competiției, inspirați de ce am vazut în Occident. Am avut al doilea salon de bronzat din oraș, am avut primele haine de marcă pentru copii, am avut primele jucării originale, suntem lideri pe segmentul de nou-născuți (cărucioare, triciclete, scaune de copii pentru autoturisme, pătuțuri, biberoane) și suntem singurii care au adus VR (realitatea virtuală) într-un loc de joacă din Bistrița. De asemenea, suntem primii care au construit o scenă adevărată și instalație de sonorizare într-un spațiu de joacă, unde copilașii pot susține spectacole de teatru, de muzică etc” susține Ioan Guzu, proprietarul Guzu&Kraft.

O oază de relaxare pentru familii

Privind restrospectiv, la un deceniu distanță de la start, când se apropie de venituri de 1 milion de euro, Ioan Guzu este mulțumit de deciziile luate. Fiecare segment din business a fost gândit să le completeze pe celelalte și în mare măsură acest lucru a reușit. În centrul strategiei de dezvoltare a stat “familia”, concept pentru care etajul 3 din Winmarkt a fost transformat practic într-un refugiu pentru relaxare. Părinții își lasă copiii în siguranță la spațiul de joacă. Mama își poate petrece timpul la cele două saloane (Soleil și Seductive), iar tatăl la biblioteca amenajată special, la un joc de șah, table sau Rummy. Familia se reunește mai târziu la cofetăria din apropierea spațiului de joacă, iar înainte de a porni spre casă, face cumpărături din magazinele cu jucării și produse pentru copii. Totul este un complex bine gândit, situat într-o clădire modernă, poziționată într-o zonă a orașului foarte circulată, dar totuși ușor accesibilă.

  

Miza pe vânzările online și segmentul pentru nou-născuți

Ca planuri de viitor, proprietarii vor să fie iarăși cu un pas înaintea competitorilor și în consecință propun remodelarea afacerii. Magazinul www.strollers.ro , aduce acum cca. 30% din venituri, dar în următorii câțiva ani va depăși 50%. Atât în online, cât și în offline, accentul va cădea mai puțin pe jucăriile clasice și mult mai mult pe segmentul dedicat noilor-născuți. Absolut tot ce au nevoie aceștia din urmă va fi disponibil. O parte importantă din cei 800 mp va fi dedicată acestui segment în următoarele 12 luni. Spațiul de joacă va miza foarte mult pe scena multifuncțională, unde grupuri de copii, școli, grădinițe, cluburi, ansambluri pot organiza spectacole, concerte, concursuri etc. În plus, aici va apărea o cameră de gaming, cu ultimele dotări în materie, dedicată copiilor între 8-13 ani. Saloanele Soleil și Seductive vor demara campanii serioase de atragere și fidelizare a clientelei, pe măsura aparatelor și echipamentelor performante care există aici. Totul se va întâmpla având în centru, iarăși, familia și timpul ei liber.

Universul creat de Guzu&Kraft la etajul 3 din Winmarkt evoluează!

       

    

 

 

 

Categories: Business in top

About Author