Hotelul DRACULA de la Tihuța scos la vânzare pentru 6,9 milioane euro

Hotelul DRACULA de la Tihuța scos la vânzare pentru 6,9 milioane euro

După ce în februarie a concediat mai mult de jumătate dintre angajații Agro Invest Prod, antreprenorul Ioan Moldovan scoate la vânzare și Hotelul Dracula, în încercarea de a depăși problemele financiare în care s-a adâncit grupul său de firme. Prețul cerut este de aproape 7 milioane euro (TVA inclus).

Hotelul Dracula are parte de o prezentare atractivă pe site-urile dedicate vânzărilor imobiliare. “La o distanță de doar câțiva kilometri de municipiul Bistrița, la granița dintre Transilvania și Bucovina, se înalță Munţii Bârgăului cu ale sale văi minunate, ce îmbie trecătorul la relaxare și popas prin Ținutul Contelui Dracula. Pasul Tihuţa întâmpină oaspeţii pe meleagurile bistriţene cu al său castel primitor, Hotel Castel Dracula, plin de istorie și legende. <<Ţinutul lui Dracula>> are menirea de a atrage turiştii aflaţi în căutarea celui mai cunoscut personaj din literatură şi cinematografie – Contele vampir Dracula. Conceput și realizat la sfârsitul anilor `70, Hotelul Castel Dracula, își primește vizitatorii oferind circuite turistice de neuitat, drumeții pe munte, degustări de preparate  <<draculiste>>, precum și vizite la subsolul ansamblului hotelier, unde se află și Cavoul Contelui Dracula.

Ce înseamnă, fizic, Hotel Dracula?

Desfășurat pe o suprafață de teren de 16.576 mp, complexul hotelier Castel Dracula are o suprafață desfășurată de construcție de 4097 mp si este structurat astfel:

NIVELUL I – demisol, compus din: cramă, bucătărie, holuri și scări de circulatie, grupuri sanitare, centrală termică, spălătorie, camere personal, magazie, birou, hol intrare, recepție și 3 (trei) camere de hotel
NIVELUL II – parter, compus din: restaurant, salon mare, salon mic, bucătărie, oficiu, bar, terasă, spălător vase, magazie 1, magazie 2, hol, restaurant, grupuri sanitare, hol recepție, birou, 20 camere de hotel, un apartament, holuri și scări de circulație
NIVELUL III – etaj I, compus din 24 camere de hotel, oficiu, grupuri sanitare, hol biliard, terasă
NIVELUL IV – etaj II, compus din 18 camere de hotel, oficiu, bar, holuri și scări de circulație
NIVELUL V – etaj III, compus din apartament, camere personal, oficiu, holuri și scări de circulație
De asemenea, complexul dispune de stație de captare și tratare a apei proprie, apa fiind captată din Izvoarele Contelui Dracula, stație proprie de epurare a apelor uzate, rețea transportoare proprie a apei potabile, un bazin apă în suprafață construită de 61,70 mp, depozit de carburant cu o suprafață construită de 142,75 mp; drum de acces, spații verzi, spații transport, terenuri de sport și spații verzi, imobilul descris anterior, fiind înscris în Cartea Funciară nr. 25581 a localității Tiha Bârgăului, județul Bistrița-Năsăud, fiind identificat cu nr. Cadastral /nr. Topo 359/2/2/2/2. Construit în stil medieval, complexul hotelier dispune pentru vizitatori de un spațiu de cazare de 140 de locuri, distribuit astfel: 3 apartamente spațioase, 63 de camere duble ce dispun de baie proprie televizor și telefon.”

De unde vin problemele?

Probleme financiare ale grupului de firme deținut de familia Moldovan datează deja de câțiva ani. Piatra de moară s-a dovedit a fi compania Combis (fabrica de procesare a cărnii), care a ajuns la finalul lui 2017 să aibă datorii către stat de peste 3 milioane lei. Într-un interviu acordat în ianuarie ziarului BistritaBusiness.ro (vezi AICI), Ioan Moldovan încerca să fie optimist, mascând problemele care îi măcinau afacerile: ”În acest grup de firme au fost investiți aproape 15 milioane de euro în ultimii ani, suntem lideri locali și e timpul ca afacerea să treacă la un alt nivel. Din punct de vedere tehnologic, suntem în linie cu orice nume mare din piață, iar colegii mei sunt și ei dornici să treacă într-o nouă etapă de dezvoltare. Evident, există o strategie la care lucrăm ca să ajungem acolo. Întâi, trebuie să facem o reașezare a departamentelor, a organigramei, ca să avem și structurile pe care le solicită o astfel de dezvoltare. Trebuie, apoi, să dinamizăm distribuția și procesele de marketing și comunicare. În paralel, vom continua să creștem exportul de carcase de bovine, ovine și caprine, care reprezintă acum cca. 75% din activitatea abatorului, gestionat de compania Agro Invest Prod. În prezent, exportăm masiv astfel de carcase în mai multe țări musulmane”.

Pe de altă parte, nici afacerile hoteliere ale grupului nu au mers grozav în ultimii ani, înregistrând cifre de afaceri în cădere liberă și profituri minime, la nivelul a câtorva mii de euro.

Antreprenorul Ioan Moldovan nu a putut fi contactat pentru a comenta informațiile.

Categories: Business in top

About Author