Ministerul Educaţiei propune trei scenarii pentru reluarea cursurilor
Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, spune că are în calcul trei scenarii pentru reluarea cursurilor: de la prezenţa fizică la şcoală, cu respectarea unor măsuri sanitare, la şcoala făcută integral online, cu varianta care să alterneze şcoala online cu prezenţa fizică. Ea spune că prioritară este siguranţa elevilor şi că o decizie în acest sens va lua doar după consultarea cu Ministerul Sănătăţii, conform Radio Europa Liberă.
“Avem în vedere să reluăm cursurile în mod clasic însă cu respectarea strictă a unor măsuri. Există un alt scenariu, hibrid, când unii vor fi în sala de clasă şi ceilalţi de acasă, urmând să facă o rotaţie în săptămânile următoare şi în ultimul scenariu am prevăzut situaţia în care să învâţăm online, dar numai în cazul în care situaţia epidemiologică o va impune”, a declarat ministrul Educaţiei Monica Anisie într-un interviu acordat Digi 24.
Ea a spus că ministerul Sănătăţii a emis deja un ghid cu măsurile care trebuie respectate la orele de curs, dar că urmează să se ia o decizie cu privire la scenariile luate în calcul.
În urmă cu o săptămână, ministrul a spus că sunt puţine şanse ca şcoală să înceapă în toamnă în regim normal, pentru că situaţia actuală nu face posibilă aducerea la şcoală a tuturor elevilor, adică primul dintre scenariile enunţate marţi şi a dat asigurări că ministerul va organiza cursuri de formare pentru profesori, deşi principala problemă rămâne dotarea tehnică a elevilor. Ea a dat asigurări marţi că tabletele achiziţionate de guvern vor ajunge la copii cel târziu pe 10 septembrie, detaliază Radio Europa Liberă.
Anisie: Sunt puţine şanse ca şcoala să înceapă în regim normal din toamnă
Doar 68% dintre elevii din România au acces la echipamente electronice pentru şcoala online, arată un studiu realizat de IRES în perioada 27-30 aprilie şi numai jumătate dintre elevi au participat la şcoala online.
Conform datelor studiului IRES, 36% dintre familiile cu copii au doi sau mai mulţi copii la şcoală, iar participarea la şcoala online se face adesea după un orar care presupune, cel mai frecvent, ca toţi elevii să participe la ore (clase diferite), ceea ce impune ca fiecare copil să aibă echipamentul lui, alocat pentru şcoala online.
Guvernul alocă 150 de milioane de lei pentru tablete destinate elevilor din mediile defavorizate
Din analiza făcută de IRES rezultă însă că doar 68% dintre copii au acces la aceste echipamente, ceea ce înseamnă că rămân pe dinafară 32% dintre copii, proporţie substanţial mai mare decât procentul indicat de Ministerul Educaţiei.
Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, spunea pe 5 mai că statisticile MEC arată că în jur de “250.000 de copii au nevoie de echipamente pentru a putea să facă educaţie online.”
Din ceea ce spune ministrul Anisie rezultă că doar 9% dintre elevi au nevoie de echipamente pentru a putea să facă educaţie online, un procent infirmat, însă, de studiul IRES. Prin raportare la numărul elevilor înscrişi în învăţământul preuniversitar, anul şcolar 2019-2020 (2.824.594), studiul IRES arată că numărul copiilor care nu pot participa la educaţia online este de 903.870 elevi, de 3,6 ori mai mare decât evaluarea Ministerul Educaţiei şi Cercetării, adică de la 9 procente la 32.
Guvernul României a suplimentat bugetul Ministerului Educaţiei cu 150 de milioane de lei pentru achiziţia de tablete conectate la internet pentru copiii din mediile defavorizate, o promisiune făcută de ministrul Anisie în urmă cu doar trei zile. Desigur la nivelul calculelor făcute de minister prin intermediul inspectoratelor şcolare care i-au furnizat cifrele. Adică pentru cei 9% dintre elevi şi nu pentru 32%, conchide sursa.