Pas mic, dar înainte, la Drumul Expres Cluj-Dej! Urmează licitația pentru Studiul de Fezabilitate

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a trimis ieri, 30 ianuarie, la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) documentaţia necesară atribuirii contractului pentru Studiul de Fezabilitate pentru construirea Drumului Expres Cluj – Dej. Tronsonul Dej-Bistrița (ca parte din Autostrada Nordului) se află încă în consultare publică la CNAIR, pentru stabilirea clară a traseului.
”Două obiective importante pentru infrastructura rutieră din Banat şi Transilvania, mai aproape de realizare! Am transmis astăzi la ANAP documentaţia necesară atribuirii contractelor pentru: elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construirii Drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj; elaborarea Studiului de fezabilitate necesar construirii Drumului Expres Cluj – Dej. Durata fiecărui contract este de 21 de luni, din care 18 luni pentru elaborarea Studiilor de fezabilitate”, a declarat Cristian Pistol, șeful CNAIR.
Cele două Contracte vor fi finanţate prin Programul Transport (PT) 2021-2027. Planul este ca acest drum expres, inclus în Masterplanul General de Transport, să continue spre Bistrița și spre Baia Mare, bifurcându-se astfel de la Dej. Drumurile expres nu au benzi de siguranță, iar viteza maximă la câmpie (120km/h), au cel puțin două benzi pe sens, ocolesc localitățile, nu au benzi de siguranță și nu se intersectează cu altă cale de transport. Realizarea drumurilor expres ar costa cu o treime mai puțin decât autostrăzile, iar pe viitor pot fi upgradate la nivel de autostradă.