“A venit timpul să depășim granițele Poloniei, iar țara în care am vrea să mergem e România. Nu știm încă dacă intrarea va fi anul acesta sau următorul”, explică Pedro Soare dos Santos.
Biedronka nu este la prima intenție de a intra pe piața locală: în 2007 retailerul anunța că vizează România, Rusia și Ucraina ca noi piețe pentru a se extinde, însă pllanurile au fost lăsate deoparte pentru a se concentra pe piața poloneză.
Biedronka a participat în 216 la prima etapă de vânzare a lanțului de retail Profi. Ulterior s-a retras, iar fondul de investiții Enterprise Investors (EI) a vândut retailerul Profi către Mid Europa Partners.
Se pare că decizia de a se extinde și în România vine pe fondul creșterii businessului. Mai exact, grupul Jeronimo Martis a reușit, pentru prima dată în istoria companiei, să depășească EBITDA de 1 miliard euro. Mai mult, Jeronimo Martis a raportat o creștere de 7,9% a profitului net anul trecut.
Brandul Biedronka deține 3.000 de magazine în Polonia și intenționeaza să mai deschidă alte 100 de locații în decursul acestui an.