Cu investitorul polonez H88 în spate, bistrițeanul de la MX Host crește spectaculos în 2019

Cu investitorul polonez H88 în spate, bistrițeanul de la MX Host crește spectaculos în 2019

În 2019, compania Net Design SRL (adică MX Host) a atins pragul de 7 mil. lei, o creștere de 32% față de anul anterior. Profitul net a ajuns la 2,6 mil. lei, de la 1,89 mil. lei în anul precedent.

În acest moment, MX Host găzduiește pe serverele sale paginile web pentru mai mult de 10.000 de companii și instituții din România, unele dintre ele foarte importante. Afacerea sa a început în 2004, când liceanul – pe atunci – Doru Adrian Chiruță a intuit ce schimbări și oportunități aduce Internetul și a pariat pe un business în acest domeniu. MX Host a crescut discret, mai mult pe bază de recomandări.

Compania bistrițeană este și asociat unic în Hostvision SRL din Cluj-Napoca, un business care a avut venituri de 2,5 mil. lei în 2018 (conform ultimelor date publice).

Cu sediul central în Poznan, Polonia, H88 S.A. este unul dintre liderii regionali în domeniul găzduirii pe servere de pagini web și înregistrare de domenii web. Polonezii au intrat și pe piața din România și, în 2018, au cumpărat 60% afacerea MX Host.

Între 2016 și 2018, polonezii de la H88 au derulat o campanie agresivă de achiziții de companii cu profil similar în regiune, integrând în grupul lor șase noi afaceri, dintre care trei în România. H88 este evaluat în acest moment la peste 40 mil. euro, având în spate câteva fonduri de investiții, 3TS Capital Partners fiind cel mai important.

Inițial, polonezii au cumpărat firma românească de hosting Găzduire Web, care operează platforma gazduire.ro, de la fondul de investiții Broadhurst, pentru 1,1 milioane de euro. Pasul doi, au preluat alte două firme românești, care operează brandurile MX Host și xServers. Prin semnarea celor trei achiziții, în valoare totală de 5,3 milioane de euro, R22 a atins în România o cotă de piață de 15%. Combinate, mxHost (firma Net Design), xServers (firma Web Class) și Găzduire Web aveau la momentul achiziției circa 30.000 de clienți și peste 50.000 de domenii în administrare.

Dacă cifrele vehiculate sunt corecte, BistritaBusiness estimează că antreprenorul bistrițean a încasat între 2 și 3 milioane de euro pentru 60% din afacerea sa.

Categories: Brands, Business in top

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*