LEROY MERLIN negociază la Bistrița pentru fosta fabrică de sticlă, în zona industrială

LEROY MERLIN negociază la Bistrița pentru fosta fabrică de sticlă, în zona industrială

Surse din piața imobiliară și de retail locală au confirmat pentru Bistrița Business că francezii de la Leroy Merlin sunt în negocieri avansate cu proprietarii fostei fabrici de sticlă, din zona industrială, pentru a deschide un magazin de bricolaj.

De 5-6 ani, Leroy Merlin tatonează terenul la Bistrița și a purtat discuții cu mai mulți proprietari de imobile care s-ar fi pretat pentru deschiderea unui magazin, în orașul în care Dedeman domină autoritar piața.

Condițiile impuse de francezi însă au făcut ca negocierile să nu ducă prea departe. Potrivit surselor noastre, Leroy Merlin cere ca partenerul din Bistrița să-i construiască și să-i amenajeze magazinul, depozitul și parcările la standardele și după modelul impuse de brand, pe care să le închirieze apoi cu un contract pe 10 ani. Investiția partenerului local ar fi de cca. 8 milioane euro, cu perspectiva că își va recupera acești bani din chirie, în următorul deceniu.

Până acum, discuțiile au avansat cel mai mult cu proprietarii fostei fabrici de sticlă, unde acționari principali sunt Viorel Hossu (antreprenor bistrițean cu afaceri imobiliare și de altă natură în mai multe județe și acționar, printre altele, și la compania Prodvinalco din Cluj cu 15,6%) și familia Moraru (la origine din Bistrița, plecată în SUA în 1983 și revenită după 1990, cu investiții în mai multe domenii, mai ales în Cluj-Napoca). Potrivit surselor noastre, cele două părți – bistrițenii și Leroy Merlin – încă nu au semnat vreun acord final, decizia nu a fost luată.

Leroy Merlin a deschis luna trecută un magazin în Arad, singura deschidere din acest. Restul proiectelor sunt planificate pentru 2024 și 2025 – a declarat, recent, Frederic Lamy, CEO Leroy Merlin România.

În momentul de față, Leroy Merlin operează sub trei formate diferite adaptate orașelor în care operează, de 7.000 mp, 9.000 mp și respectiv 11.000 mp pentru aglomerările urbane mari. Cel mai probabil, Bistrița va beneficia de un magazin în format mai mic, de 7.000 sau 9.000 mp.

Cu afaceri de 3,4 mld. lei în 2022, Leroy Merlin e pe pe locul 2 în topul companiilor de bricolaj din România, lider fiind Dedeman, cu venituri de 11 mld. lei.

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*