Brandul de lactate MONOR își păstrează locul 5 în topul giganților din domeniu

Brandul de lactate MONOR își păstrează locul 5 în topul giganților din domeniu

Într-un an în care piața lactatelor a sărit de pragul de 2 miliarde de lei, după o creștere de 13,8% în valoare și 1,2% în volum, compania bistrițeană Carmo Lact Prod, cu brandul Monor, și-a păstrat locul 5 în topul național al producătorilor de profil.

Firma de la Monor, deținută de familiile Neagoș și Creoșteanu, a raportat pentru anul trecut afaceri de 209,4 mil. lei, cu 32% peste 2021, și un profit net de 8,8 milioane de lei, cu 91% peste 2021. Compania bistrițeană, printre puținele din top cu capital românesc, se află în competiție cu multinaționale precum Lactalis, Danone sau Hellenic Diares.

Primul loc l-a ocupat grupul francez Lactalis, cu afaceri cumulate de peste 1,6 mld. lei. Francezii dețin în România companiile Albalact, Covalact, Dorna Lactate, Rarăul, Lactate Harghita, Lactalis România, Parmalat România și Lactalis Logistic care reunesc peste 2.300 de angajați și șapte branduri (LaDorna, Albalact, Covalact, Zuzu, Fulga, Rarăul, Poiana Florilor).

Ca și în 2021, al doilea cel mai mare procesator de lactate din România este Danone, tot cu investitor francez, cu afaceri de 932,8 milioane de lei anul trecut.

Locul 3 îl ocupă Fabrica de Lapte Brașov, parte a Grupului Hellenic Dairies și producătorul brandului Olympus, care a terminat 2022 cu afaceri de 749,3 milioane de lei. 

Pe locul 4 se regăsește Simultan, din județul Timiș, cel mai mare procesator de lapte cu capital autohton, deținut de antreprenorul Florin Herbai. Acesta a raportat anul trecut, potrivit datelor Ministerului de Finanțe, afaceri de 440,3 milioane de lei.

Pe 5, vin bistrițenii de la Carmo Lact Prod, pe 6 arădenii de la Prodlacta (142,7 mil. lei), iar pe 7 mureșenii de la Mirtadod (112,4 mil. lei).

Categories: Brands, Bursa, Business in top

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*